Avatar billede radiomus Nybegynder
10. oktober 2011 - 10:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk til pige :-) Den skal være limegrøn

Hey folkens

Søger efter en 2,5" harddisk (som trækker strøm via USB), hvor det vigtigste krav er at det er en lys limegrøn farve. Har søgt på edbpriser og google, og har indtil nu kun fundet et par stykker fra verbatim som har en mere olivengrøn farve.

Skal helst koste max 500kr. Størrelsen 120gb+(jo bedre pris/gb jo bedre). USB 2 eller 3.

Nogle som har en ide til hvor jeg kan finde den?

/Radio
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2011 - 10:50 #1
Du kan da bare spray male kabinettet.

En ekstern harddsik er en relativ eknelt sag, hvor kabinettet let kan skrues af. Lidt sandpapir og en spray maling så er du kørende
Avatar billede radiomus Nybegynder
10. oktober 2011 - 11:55 #3
@ Bufferzone
God idé, men må indrømme at resultatet nok ikke stå op mod hvad man ellers kan købe :-). Og desuden så er det jo bare nemmere at købe den rigtige farve med det samme.

@ Wally73
Har kigget på Verbatim's grønne som jeg også nævnte i det oprindelige indlæg. Synes farven er lidt mere over i den oliven grønne og ved den farve som kæresten er vild med er mere lys limegrøn :-)

Såfremt der findes en hdd i limegrøn i udlandet er jeg også villig til at købe den der.

/Radio
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 12:56 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2011 - 13:02 #5
Du kan, med lidt håndelag og tålmodighed, lave den meget flottere end noget dy kan købe og så blver den helt unik.
Det er slet ikke så svært som det lyder, jeg har selv lavet helt hvide skærme til mine piger, og her skal den skildes helt ad inden man sprøjter. Resultatet blev helt fint
Avatar billede radiomus Nybegynder
10. oktober 2011 - 13:57 #6
@Wally73
Synes den har en lidt mærkelig grøn farve.. men tak for forsøget :)

@bufferzone
Nu frister du jo lidt .. :) Hvilken hdd brugte du/vil du anbefale? Min erfaring er at mange 2,5" externe harddiske ikke er lavet til at blive åbnet.

Går ud fra det skal være et metalcover.. hvilken "grundfarve" skal jeg så tage? hvid?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2011 - 14:11 #7
I virkeligheden betyder det ikke så meget. Kabinettets materials skal selvfølgelig behandles alt efter om det er metal eller plast. og jeg har da et par plextor 2,5 eksterne der kan åbnes, gå efter en model der kan

Jeg ville kigge forbi en T Hansen og se hvilke typer spray maling de har og så forsøge mig frem. Husk at slibe overfladen med fint sandpapir for at få sprayen til at binde

Og pas på, du ender med at modde alt dit udstyr og datteren ender med at ville have alt sit i limegrøn
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 16:00 #8
Nu kunne du så også vælge at købe kabinettet for sig og harddisken for sig, så var du sikker på at det kunne åbnes. :)

Her lidt eksempler på eksterne harddisk-kabinetter.
https://www.elextra.dk/main.aspx?page=articlelist&gid=1552&gidlevel=0

Så mangler der bare en harddisk og den kan findes på EDBPriser.dk, men husk at større diske end 320Gb normalt kræver for meget strøm til at USB-porten kan trække det, så ekstern strømforsyning er nødvendig til harddisk-kabinettet.
Avatar billede radiomus Nybegynder
12. oktober 2011 - 12:08 #9
Jeg prøver at kigge på lidt casemodding  :-)