Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2011 - 22:24 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Meta tags-- Set af søgemaskinerne!!!

Hej...
Jeg har brug for lidt hjælp til META TAGS'et på min hjemmeside..
Er der nogen der ved lidt mere end mig om udformningen af det...
Hvad det skal indeholde og hvad der ikke er smart for at blive set af Søgemaskinerne..
Evt. også noget om, hvordan søgemaskinerne agerer..!!

På forhånd tak!!
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2011 - 22:36 #2
3-5 meta keywords (som indgår på siden) og op til 160 tegn i meta description (i samme kontekst som siden) - begge dele unikke pr side.

Selvom meta er fin at få på plads er der dog andre ting af betydelig højere vigtighed - meta har ingen effekt i søgemaskine, i værste fald negativ effekt hvis du spammer eller forsøger at snyde - så læg dine kræfter andre steder.
Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2011 - 23:46 #3
Hej..
#1:
Pu... Der er en del godnat læsning... Nok ikke lige med det sammen jeg krydser svar rubrikken af.. Skal jo først have læst det igennem!!!

#2:
Når du siger læg dine kræfter andet steds, hvad mener du så specifkt med det ???
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2011 - 10:07 #4
linkbuilding, god kode med korrekt brug af fx title- og h-elementer samt title- og alt-attributter, linkbuilding, godt og unikt indhold og linkbuilding.
Avatar billede L_Anker Nybegynder
14. oktober 2011 - 16:09 #5
hey hey

Jeg vil nok sige der er ikke en nem måde at få fortalt det så du får det hele med fordi der ligger altså lidt viden i optimering
men for du ikke kommer til at begå fejl i det så vil jg hvert fald give dig en forklaring du kan starte med og så kan du har arbejde dig videre derfra.

Lad os tage den fra enden af

vi har en side der sælger brugte computere.

til at starte med skal du finde ud af hvad for nogle ord du ønsker at blive fundet på. Her siger jeg ord men jeg mener faktisk sætninger. fordi hvis du vælger enkle ord som du ønsker at blive fundet på så bliver du aldrig fundet fordi der er så meget konkurrence på et ord så derfor vælger vi sætninger.

Godt så vi har den her sider brugte computere her må du ind og finde hvad for nogle sætninger der rent faktisk bliver søgt på

det gør du via f.eks Adwords - Jeg smider link i bunden af siden til at hvad jeg snakker om her.

godt jeg har tjekket op på mine søgeordssætninger og jeg har valgt nogle som der ikke er meget konkurrence indenfor

Hvad mener jeg med konkurrence?

Jeg mener hvis du går på google og søger på Brugte computere så vil du hurtigt se hvis du har googles toolbar installeret og har pagerank aktiv så kan du se hvad de forskellige sider har af pagerank. hvis størstedelen af hjemmesiderne på side 1 har høj pagerank her snakker jeg over 4 så glem det finde en anden sætning hvor der er mange søgninger på f.eks
[brugte computere til salg] - der er 91 søgninger på dette er ikke meget men det er for eksemplets skyld.

Godt vi går videre vi har fundet vores sætninger som vi vil bruge. lad os sige det er

brugte computere
billige computere
køb billig computer

godt til din metatag opsætning

dte vigtigste du skal bruge her er

<title></title> - den skal være lige nedenunder dit <head> tag. hvorefter de to andre kommer nedenunder denne. dette er også den linje google somregel vælger at vise når folk har søgt det er den blå skrift som står ved de forskellige søgninger

<meta name="description" content="" /> - dette er den tekst der bliver viste nedenunder den blå i søgningerne- her skriver du hvad din side handler om. Se det som en lille reklame tekst

<meta name="keywords" content="" /> - dette er feltet hvor du skriver dine søgordssætninger ind når du har en side der ikke har nogle værdi for de forskellige søgemaskiner endnu så lav dine keywords så specifik som muligt uden at spamme med det samme ord for mange gange. Den kunne se sådan her ude

<meta name="description" content="brugte computere, billige computere, køb billig computer, " />

Oki det var det korte her kommer lidt mere forklaring:

<title></title> Det er meget meget vigtigt du bruger dine søgordssætninger i denne da den fortæller søgemaskine hvad din side handler om så sørg for at have ordne og hvis muligt sætningerne stående flere gange men samtidig er det også en reklame til de folk der søger så lad hver med at skrive

<title>brugte computere køb billig computer billige computer brugte computere</title>

du får aldrig nogen ind på din side med sådan en sætning og samtidig ligger du også op til at søgemaskine betragter det som spam.

så en god tekst er vejen frem.

<meta name="keywords" content="" /> denne linje fortæller faktisk bare søgemaskine hvad for nogle ord den skal lede efter på din side så lad hver med at tro at fordi du har skrevet sætningerne ind her at så er din side klar fordi hvis sætningerne ikke eksistere på sine så får du intet ud af denne linje.

så der kommer en opbygning i din side der er vigtig for at fortælle hvad for nogle ord/sætninger der er vigtige:

<h1></h1>
<h2></h2>
<h3></h3>

Jeg bruger aldrig flere end dette

<h1></h1> skriv den sætning der er vigtigst for din side her og kun den f.eks <h1>brugte computere</h1>

<h2></h2> er ikke lige så vigtig som overstående men den tæller så ha' enten en sætning stående hvor den samme sætning indgår i igen dog med flere ord f.eks. køb de bedste brugte computere her
brug evt. <h3> til din nr 2-3 vigtigste sætning.

flere ting der fortæller søgemaskinen hvad den skal kigge efter er ved dine billeder og links:

brug ALT tag i dine billeder og brug title i dine links med dine søgordssætninger uden at overdrive gør det 1-3 gange med de forskellige sætninger.

sørg altid for at starte dine sider med <h1>
og slut altid dine sider med at have dine søgesætninger stående i de sidste 50 tegn. nu er du godt på vej til at have lavet en side som en søgmaskine kan læse ordentligt men tro ik du så kommer til at ligge nr 1 på søgningen for der er mange flere ting i det men det her er hvert fald en god start for dig

til slut

sørg for ikke at have mere end 60 tegn i din title jeg ved godt den går op til 65 som kan står for det hele bliver vist men hold dig til 60 tegn med description mener det er 74 tegn der kan være i første linje før den hopper ned til næste under en søgning. sør for det står ordentlig så den ikke skiller en sætning så det ser dumt ud her er et eksempel hvordan den står på google når der bliver søgt på noget. Samt sørg for når du nu har valgt dine sætninger så sørg for at bruge dem indenfor <body> tag også det skal altså indgå i din tekst på siden flere gange.

linjer
1 title
2 webadressen
3-4 metatag description

(1) Alt Til Gamer Computer - Billige Gamer Computer PC Tilbud!
(2) www.billige-gamer-computere.information-forum.com/
(3)Oversigt Over ALLE Computer - Find din nye Gamer Computer (4)Nemt Og Hurtigt ! - ALT info. vedr. Gamer Computer + Computer Tilbehør.

Håber det kan bruges

Links:

Side du kan se eksempel på www.billige-gamer-computere.information-forum.com/

link til hvor du kan finde dine sætninger. det ligger under "rapportering og værktøjer" - "søgeordsværktøj sæt flueben i eksakt: adwords.google.dk
Avatar billede L_Anker Nybegynder
14. oktober 2011 - 16:11 #6
undskylder for den hurtige skrivning med det er en lang tekst at skrive :)
Avatar billede L_Anker Nybegynder
14. oktober 2011 - 16:14 #7
så lige en vigtig fejl sry den er sådan her rigtig

(1) Alt Til Gamer Computer - Billige Gamer Computer PC Tilbud!
(2) www.billige-gamer-computere.information-forum.com/
(3)Oversigt Over ALLE Computer - Find din nye Gamer Computer Nemt Og Hurtigt !
(4)ALT info. vedr. Gamer Computer + Computer Tilbehør.
Avatar billede L_Anker Nybegynder
14. oktober 2011 - 16:21 #8
Til den med at ligge sit sine kræfter en andet sted

Jeg kan give ret i meta er slet slet ikke det vigtigste det er nemlig links til din side men uden en ordenlig optimering på din side så har du svært ved at bruge dine links til noget da søgemaskine ikke ved hvad for nogle ord/søtninger der gælder for din side og det vil trække dig langt ned når folk søger på dit emne
Avatar billede keysersoze Guru
14. oktober 2011 - 22:47 #9
Jeg mener nu heller ikke at have skrevet at optimeringen ikke skal foregå ordentligt - kun at optimering ikke sker gennem meta. Links alene kan gøre store underværker selv med dårligt indhold - men mener heller ikke at have skrevet at links er det eneste i denne verden. Den eneste forskel jeg ser i din og min forklaring er, at du fortæller nærmere om tags og attributter (omend jeg ville se din title som et forsøg på spam), så jeg har umiddelbart lidt svært ved at se hvorfor at du skriver imod mig - men kan selvfølgelig bare have tolket forkert.

En enkelt til vil jeg dog sige - analyse er selvfølgelig en ekstrem vigtig ting i mange situationer, men det skal heller ikke ødelægge lysten. Selvom man ikke har styr på samtlige små kodemæssige detaljer og selvom man ikke bruger masser af tid på at skaffe link kan man stadig nå rigtig langt med godt og unikt indhold. Er målet at ligge nummer 1 skal alle parametre selvfølgelig være på plads - men vil man skabe et godt site handler det om at lave det man har lyst til.
Avatar billede NielsErikP Mester
14. oktober 2011 - 22:59 #10
Hej...
Har lige brugt lidt tid på at læse din forklaring.. Så er der da lidt at rette sig efter.

#4:
Keysersoze..Vil prøve at søge på dit forslag omkring LinkBuilding.. Så jeg lige kan få lidt mere indsigt i, hvad du specifikt mener med det!!!
Avatar billede keysersoze Guru
15. oktober 2011 - 00:27 #11
Det var mange udråbstegn...

skaffe links fra relevante steder med så høj rating som muligt - og helst i unikke kontekster samt med en sigende link-tekst.
Avatar billede L_Anker Nybegynder
15. oktober 2011 - 13:26 #12
Det var nu helle ik rette mod dig. det var bare lige for at pointere for ham at der ligger altså også en del vigtigthed i optimeringe på hans side det bare for at sikre at han ik fik den fejl opfattelse at det hele kunne ordnes med link hvis du følte at beskede var skrevet for at mode bevise din besked så undskylder jeg for det var bestemt ikke meningen
Avatar billede L_Anker Nybegynder
15. oktober 2011 - 13:31 #13
Hvis du ønsker viden om offpage optimering så kan jeg godt smide nogle links ud til dig. men hvis du virkelig ønsker at gå i dybten ed det så vil jeg forslå dig at få et program som kan finde linkpartner samt vise dig din linkpartner andre sider har indenfor dit emne f.eks Web CEO er er ret godt program til dette
Avatar billede NielsErikP Mester
15. oktober 2011 - 22:16 #14
Hej...
Må da gerne smide nogle links, hjemmesiden er ikke "Buisness" , bare privat med egne interesser.... Sådan skulle det ihvertfald være...Men der er jo ik noget ved det, hvis der ikke kommer besøgende, derfor det spørgsmål!!!

Keysersoze og L_Anker læg også lige et svar, hvis i vil dele med The Buzz... Tak for hjælpen alle sammen!!!
Avatar billede L_Anker Nybegynder
16. oktober 2011 - 00:20 #15
Et godt sted at starte er her

http://www.seomoz.org/ugc/21offpage-seo-strategies-to-build-your-online-reputation

Når du så har fået en ordenlig fornemmelse for det, så er det næste link her meget brugbart

http://www.webceo.com/
Avatar billede L_Anker Nybegynder
16. oktober 2011 - 00:30 #16
http://www.addyourlinksfree.com

http://www.freewebsubmission.com/

http://www.norlinks.com/

Der er lidt at starte med. pas på du ikke spammer med at ligge links ud. Gør det ved at f.eks skrive noget godt indhold i en blog og så link til din side. Nu da det ikke er business så kan du stort set tillade dig at smide links ud over alt.
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2011 - 01:40 #17
linkkataloger har så godt som ingen effekt mere - så pas på med ikke at forvente for meget. hellere et par kvalitetslink fremfor 20 ligegyldige linkkataloger.
Avatar billede L_Anker Nybegynder
16. oktober 2011 - 01:59 #18
helt enig men nu når han intet har så vil det ikke fejle at bruge de 3
Avatar billede L_Anker Nybegynder
16. oktober 2011 - 02:04 #19
Det gør en forskel nok til at hvis han ingen besøg har at han så begynder at få lidt fordi han vil rykke fra at have ingen plads i søgning til at blive synlig nok til at sætte gang i hans domain med trafik. Så hvis han skriver en go' title og description så vil han begynde at rykke op af fordi søgmaskinerne ser det som relevant da de trykke så jo noget kan det altså gøre.
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2011 - 11:07 #20
Kender ikke til de nævnte kataloger, men Google har fjernet relevansen fra og i enkelte tilfælde helt fjernet linkkatalogerne fra indekset - hvilket let kan betyde det er skønne spildte kræfter. Ellers er der masser at gå efter her; http://www.web-dev.dk/post/Danske-linkkataloger.aspx
Avatar billede NielsErikP Mester
16. oktober 2011 - 14:15 #21
Hej...
Fin artikel med masse link, du der har fået samlet dig, Keysersoze...

Kommer der svar fra dig, soze???
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2011 - 17:29 #22
det kan der da godt :)