Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
15. oktober 2011 - 13:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer sløv efter tilføjning af ekstra harddisk.

Hej Eksperter

Jeg har lige købet og monteret en ekstra intern harddisk, magen til den der er i min computer allerede. En Seagate Barracuda 7200rpm 1tb.

Jeg har så opdateret firmwaren til revision CC49 på den nye og den gamle harddisk siger at der ikke findes en nyere version end CC46 til den. (Det er helt samme model) - Jeg bruger deres Driver Detectet fra Seagate til at tjekke med, hvor man indtaster serienummer og modelnummer.

Kan det evt. være fordi at jeg har koblet dem på det samme kabel i maskinen, det synes jeg så noget om et sted?

Jeg har kun overført lidt datafiler til den nye harddisk, så der ligger ikke noget jeg bruger rigtigt. Kan ikke forstå hvorfor jeg nogen gange "hakker" lidt i spil, det er endda Warcraft 3 og Heroes of Newerth, som ellers ikke kræver meget af computeren.

Dog efter jeg har haft computeren tændt i et stykke tid og lagget lidt i spillet, så begynder det at forsvinde. (Som om at filerne nu er blevet fundet frem? og det nu ikke tager så lang tid mere)

Min computer er en 2,8ghz i7 med 4gb ram, så det burde slet ikke hakke i sådan nogle spil. Jeg kører derudover også Windows 7 64 bit.

Jeg har heller ændret ved det der på harddiske, så man kan sætte den ene til master og anden til slave.

Er slet ikke inde i hardware rigtigt, så håber der er en venlig sjæl, som kan hjælpe.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2011 - 14:12 #1
Det lyder lidt mærkelig når du skriver på samme kabel!!
er det en P ATA disk? Hvis ja har du så husket at sætte den som slave.?
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
15. oktober 2011 - 14:25 #2
Altså samme strømkabel, eller hvad det er. Må prøve at tage et billede af det, men det kan ikke have noget med det at gøre?

En P ATA? Det er er SATA 2 disk. Og jeg har ikke sat noget som master eller slave, er det i bios eller med den der sorte ting på harddisken du mener jeg skal gøre det?

Igen undskyld hvis jeg spørger dumt, men ved minimalt om hardware.
15. oktober 2011 - 14:34 #3
... og hvis du tager DATA stikket ud på denne HD så kører putteren 'normalt' ???
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2011 - 14:40 #4
Nej hvis det er en SATA skal man ikke sætte noget det var bare fordi du skrev samme kabel. og hvis det er samme strømkabel har det ingen indflydelse på hastighed.jeg har 4 styk på samme strømkabel og det er ikke harddiske der er storforbrugere.
og hvis diskene ellers er formaterede og har deres drevbogstav skulle det ikke formindske hastigheden.
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
15. oktober 2011 - 14:44 #5
Ja har formateret den nyeste disk, men har dog kaldt den drev F:, men det burde vel være ligemeget hvad den hedder.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2011 - 14:53 #6
Ja det er ligegyldig hvilket bogstav du har 26 til din rådighed
men den disk der bootes fra er altid C: men prøv at boote op med og uden og se om det har indflydelse.
Avatar billede thov Forsker
15. oktober 2011 - 16:35 #7
Kunne det tænkes, at hvis RAID mode er aktiveret i bundkortets BIOS, vil det kunne give problemer, når diskene ikke kører som RAID ?
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
29. november 2011 - 18:56 #8
Sorry for den sene tilbagemelding, men jeg har bare installeret nyt operativsystem på den nye harddisk og det virker perfekt igen.

Har haft kørt hurtige tests af den gamle harddisken med seagates tools for at se om der var noget galt med den, men det har ikke fundet noget.

Vil prøve at kører en fuld test (som kan beskadige data), men jeg har taget backup af den og formateret den, så det kan jeg komme til nu.

Tak til dem som har kommet med kommentarer.