Avatar billede schummi Nybegynder
17. oktober 2011 - 19:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bios password

har en Toshiba protege M200,men har ikke login password.Der er tale om master bios pw.har prøvet at skille den ad,og tage cmos batteriet ud,hjalp ikke.prøvede også at lede efter en eventuel jumper,men kunne ikke lige se nogle.har ikke en ekstern USB FDD som jeg har hørt kan bruges.står lidt stille med problemet,så alle svar har interesse.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2011 - 20:11 #1
batteriet skal være ude i en rum tid - start med at prøve med 15 minutter hvis det ikke virkede før.
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:17 #2
Jeg aner ikke om det lige passer til din model, men du kan jo prøve dette:

1)Remove Laptop Battery

2)Take off Memory Cover(underneath - square cover, Sits in middle of laptop 1 retaining screw

3)Using two thumbs spread spring clips to outside and pull out RAM memory.

4)Remove clear vinyl label opposite RAM memory slots in upper left corner( laptop battery slot is on right, DVD drive is facing away from you)

5)Using a magnifying glass (unless you have perfect vision)in the upper left corner you will see JOPEN1 with a white silkscreen square next to it . Inside the square you will see what looks like the letter T over a U. Using a metal paper clip short the U to the Silver 1/4" post connecting the motherboard to the laptop case(this is your ground, it is located above what looks like a silkscreen outline of a chip)hold for 25 -30 seconds.

6) Place back your RAM memory, put in the laptop battery and test start laptop. you should see a selection of F1 or F2 for setup. Using the F2 gets you into the Bios menu where you reset the time and date. Then Tab over to the SECURITY setting tab and change your passwords. Now hit F10 key ,yes to save and your done!

Note: if your having trouble your most likely grounding the ground(that blob of solder about 1/8"dia on both ends of the "silkscreen chip outline"

Du finder hele indlægget her: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/18140/?o=40
Avatar billede schummi Nybegynder
18. oktober 2011 - 07:12 #3
havde det ude i ca 48 timer.
Avatar billede schummi Nybegynder
18. oktober 2011 - 07:15 #4
sidder ikke en jopen1 på min model,havde godt læst indlægget på irivista.men tak det var forsøget værd.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 09:13 #5
hirens skulle kunne fjerne det

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se under

BIOS / CMOS Tools

bl. a denne her

BIOS Cracker 5.0

m.v.h
Avatar billede schummi Nybegynder
18. oktober 2011 - 17:34 #6
det vil jeg prøve,melder lige tilbage bagefter.
Avatar billede schummi Nybegynder
09. februar 2012 - 01:33 #7
godt nok længe siden,men har haft skrinlagt problemet.
Så tog jeg HD og satte i en acer travelmate som også havde ligget en rum tid.kørte toshiba HD og kom i biosen,loggede på,tog den derefter tilbage i toshiba tableten og "pling"var logget ind,uden bios password....
Avatar billede Mahmoud Praktikant
15. maj 2014 - 15:40 #8
jeg har også samme problem. det sigs at jeg skal tage en køreklar hardis ud fra anden labtop og sætte ind i den meskin jeg ikke loge in i biosse, så skal den køre????