Avatar billede fc-dong Nybegynder
29. oktober 2011 - 17:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dateadd funktion ASP

Hej

Jeg har denne dateadd funktion jeg ikke lige kan få til at virke.

Vil gerne have at feltet "sagpsacasedato" skal sammenlignes med dateadd funktion. Skulle ligge to date ekstra til date og hvis disse er opfyldt skal den bruge THEN funktionen.
Kan I sige hvad hvad der er galt med dateadd her

  <% if esSagerforside.Fields.Item("sagpsabesked").Value =true AND esSagerforside.Fields.Item("sagpsacasedato").Value =< DATEADD(date,2) THEN ' Adv Conditional Region %>
Avatar billede keysersoze Guru
29. oktober 2011 - 18:00 #1
sørg først og fremmest for at du ikke sammenligner æbler med bananer - benyt cdate omkring din sagpsacasedato.
Avatar billede softspot Forsker
29. oktober 2011 - 21:11 #2
Prøv dette:

<%
if esSagerforside("sagpsabesked") AND esSagerforside("sagpsacasedato") <= DATEADD("d", 2, date) THEN
  ' Adv Conditional Region
end if%>

Forudsat at sagpsacasedato er et dato-felt i databasen. Ellers skal du som keysersoze angiver, lave en typekonvertering til en dato med cdate-funktionen.

Bemærk også at det ikke er nødvendigt, at angive Fields.Item for at hente værdien af et felt, da begge disse er default-properties på de respektive objekter. Det giver en mere læsevenlig kode at undlade al den "dotting"... :-)
Avatar billede fc-dong Nybegynder
30. oktober 2011 - 12:57 #3
Hej med jer

Jeg har brugt løsningen fra keysersoze. Det var lige det jeg var ude efter. Mit sagpsacasedato er et dato i min database, så jeg synes ikke at jeg blander æbler med bananer :-)

Det var date til sidst som jeg ikke lige kunne dreje rundt.
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2011 - 13:36 #4
Ikke forstået...? Var det kaldet til dateadd der ikke fungerede? I så fald var det vel ikke keysersozes løsning... :-)
Avatar billede fc-dong Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:06 #5
Nej du har helt ret, jeg fik lige rykket skærmen lidt for langt op da jeg skulle se navnet. Det er selvfølgelig din (softspot) som jeg har brugt :-)
Avatar billede softspot Forsker
30. oktober 2011 - 16:53 #6
Jamen, så smider jeg lige et svar :)