Avatar billede lillholm Nybegynder
30. oktober 2011 - 12:17 Der er 6 kommentarer

Windows Service melder Failed 1053 - Virker fint på min udviklingsmaskine

Hej Alle

Jeg er igang med at udvikle en service i VS2010.
Min service fungere som den skal når jeg kører den på samme maskine som jeg har kodet den på.
Da jeg begynder at teste servicen på andre maskiner får jeg med det samme denne fejl:

The MyService service failed to start due to the following error:
The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.
A timeout was reached (180000 milliseconds) while waiting for the MetaMaster service to connect.

Der går max et halvt sekundt fra jeg prøver at starte servicen til fejlen kommer.

Jeg har forsøgt med Try og lavet output til både en fil og event loggen men lige meget hvad jeg gør virker det ikke som om den når så langt.

I et fortvivlet forsøg jeg at starte et nyt projekt -> Visual Basic -> Windows service.
Uden at lave nogen form for kode ud over det Visual Studio 2010 selv tilføjer forsøgte jeg at starte denne service på min udviklings maskine.
Ingen problemer og den startede fint. Så forsøgte jeg igen at installere servicen på en anden maskine og starte servicen men igen fik jeg samme fejl som før.

Min udviklingsmaskine er Windows 7 64bit med Visual Studio 2010 installeret.

Test maskinen er det samme bortset fra Visual Studio 2010 ikke er installeret.

Nogen der har et bud på hvad der er galt?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2011 - 13:06 #1
Er test maskinen, fuldt opdateret med .net frameworks, det lader til ifl. http://support.microsoft.com/kb/839174 at der kan være en forskel.

/J
Avatar billede lillholm Nybegynder
30. oktober 2011 - 13:31 #2
Det skulle jeg mene.
Der er installeret følgende på min test maskine:

Microsoft.NET Framework 4 Client Profile
Microsoft.Net Framework 4 Extended

Jeg prøvede lige at smide Thread.Sleep(40000) ind som forskrevet i dit link.
Nu starter min service :)
Det er ikke pænt men det løste da mit problem.

Må kigge lidt på hvorfor min test maskine ikke har den den update/fix installeret.

JokkeJensen: Smider du ikke lige et svar? :)
1000-tak for hjælpen.
Avatar billede lillholm Nybegynder
30. oktober 2011 - 13:49 #3
Vent lige to sekunder...
Ser ikke ud som om problemet er løst helt..

Vender lige tilbage med mere info.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2011 - 14:05 #4
har du prøvet at starte din service sammen med windows i "delayed start" ? altså lige lade den startte div. andre, måske vigtige, tjenester først ?
Avatar billede lillholm Nybegynder
30. oktober 2011 - 14:36 #5
Jep... Eller vil sige min service er sat til demand og starter først længe efter windows er startet.

Mine problemer skyldes ikke længere ovenstående men var et nyt problem og det er nu løst.

Jeg siger mange tak for hjælpen.
Hvis du vil være venlig at smide et svar så kan jeg få lukket spørgsmålet.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2011 - 20:32 #6
beskriv hellere problemet og tag points selv, så andre kan have gavn af .

Selv tak !

/J