Avatar billede samurizer Nybegynder
31. oktober 2011 - 19:00 Der er 8 kommentarer

Person skriver fra mit domæne? Ekaterina

Hej Folkens.

Jeg her her de sidste 2 dage oplevet at jeg for mails tilbage fra folk (på mange forskellige sprog. kendetegnene er at de alle er sendt fra "et_eller_andet_random@perfk.dk" hvor perfk.dk er mit domæne.

Jeg har mail delen liggende hos Google Apps. hvor jeg allerede har været inde og ændre kodeord på mine 4 profiler.

men jeg modtager stadig mails tilbage, (kan være at jeg har fået lukket, og at det bare er folk der har været lidt langsomme om at svare. meeeen)

er der nogen der har hørt om: Ekaterina. her er den sidste mail som jeg har modtaget. har slørret oplysninger på afsenderen, da han jo intet har med det at gøre:

fra Frank <mailskjult>
til Ekaterina <era@perfk.dk>

dato31. okt. 2011 10.49
emneSV: Knock, knock

skjul detaljer 10.49 (8 timer siden)

Knock- i dont now you?

Med venlig hilsen

Frank

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Ekaterina [mailto:era@perfk.dk]
Sendt: 28. oktober 2011 20:48
Til: Frank
Emne: Knock, knock

Knock, knock :) How are you? Hope you are ok.
I saw your email  and decided say 'Hi'. I do not know, who are you, but I want
to check up my destiny. I am a young girl 24 yrs old, humble, honest, caring,
and I'm opened for new acquaintance. If you're interested please write me back
I'll tell you more about me. I give you my photo, so you could see me.

My e-mail: ekaterinasloviogla@rambler.ru

Ekaterina

Hvad bør jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2011 - 19:09 #1
Du skal bare ignore den slags (spam) mails. Det er det eneste du kan gøre, ellers ved de den er aktiv og i værste fald får du endnu mere spam. :)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2011 - 19:13 #2
Og du behøver ikke bekymre dig om at afsender adressen ser ud til at være fra dit domæne. Den kan let fakes. Og som det fremgår i mailen vil de have dig til at skrive tilbage til en anden e-mail adresse.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2011 - 19:26 #3
Har ikke set mail med det navn på, men er enig med tolamaps.
Men jeg havde dog alligevel kørt mankinen gennem med disse to programmer:

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/download/c4ad40bd8c9c8bb8547419e98b8861e4/

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Kun lige for at tjekke om der lå noget der ikke skulle være der.
Avatar billede samurizer Nybegynder
01. november 2011 - 12:20 #4
Fair nok, jeg for lige kørt nogle scanninger, så må vi se. men jeg lader det ligge :)

Findes der en simpel teknisk forklaring på hvordan det lykkes dem at skrive så det ser ud som om de skriver fra mit domæne?

(hvis i vil havde point, må i meget gerne lige oprette et svar :P)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2011 - 15:41 #5
Set har jeg ikke lige tjek på, og det er nemlig også derfor jeg vil have dig til at scanne din pc med de nævnte programmer. Der er på et eller andet tidspunkt blevet svaret på en mail der bare skulle have været slettet. Det er som regel på den måde det starter.
Avatar billede Vandreren Novice
01. november 2011 - 16:12 #6
Sådan forfalsker man afsenderadressen.

Simpelt (anonymous email service): http://www.ehow.com/how_6461429_hide-email-sender_s-address.html

Avanceret (Telnet): http://www.xult.org/fake.html
Avatar billede Vandreren Novice
02. november 2011 - 13:05 #7
I går fangede mit spamfilter en identisk mail fra Ekaterina, sendt fra en israelsk server.

Åbenbart ønsker den unge, russiske kvinde at komme i kontakt med mange mennesker pr. email. Sødt. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2011 - 16:40 #8
Ja der er sikkert nogle der hopper i fælden.