Avatar billede Cabala71 Nybegynder
02. november 2011 - 19:45 Der er 12 kommentarer

IE8- mega hukommelsesforbrug

Hej.
Jeg har et problem med IE8. hver gang jeg går på Facebook, Zyngar og andre ligne sider, får jeg en advrrsel om at mit hukommelses forbrug op på 300 til 400 mb. og internettet går helt istå...
Jeg har lige haft min pc formateret og geninstalleret XP og alt java og flach.

Kan man gøre noget??
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 20:24 #1
Du skal nok lave en ny installation. Win 8 har ikke større hukommelses forbrug end win 7. Faktisk kræver 8 færre resurcer end 7.
02. november 2011 - 20:29 #2

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede pstidsen Novice
02. november 2011 - 21:37 #3
#1: Hvad mener du? Windows 8 er jo kun ude som Developer Preview. Det er absolut ikke noget der kan anbefales til "almindelige" brugere! Det kan kun bruges til spas og udvikling af Apps til Windows 8 ;)
02. november 2011 - 21:54 #4
Ref #1 + #3
Bruger snakker altså om IE8 (Internet Explorer 8) !!!
Avatar billede pstidsen Novice
02. november 2011 - 21:56 #5
Nemlig! Derfor forstår jeg ikke hvorfor #1 begynder at snakke Windows..
Avatar billede nielsterp Nybegynder
02. november 2011 - 22:35 #6
Hvor meget RAM har du i din maskine ? Har den tidligere kørt godt med IE 8 ?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 01:17 #7
#5 Fordi jeg selv har prøvekørt win8 hvor IE kørte helt uden problemer, så jeg mener der er gået noget galt under installationen. Men såvidt jeg husker, var det IE9?
Avatar billede pstidsen Novice
03. november 2011 - 12:32 #8
#7: Windows 8 er kun ude som Developer Preview. Det er en demo, beta, prøveversion. Derfor skal det jo ikke bruges som et styresystem til daglig brug.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 14:18 #9
#8 Det ved jeg selvfølgelig, men derfor skal IE fungere alligevel.
Firefox og Chrome fungerer også fint på win 8.
Avatar billede Cabala71 Nybegynder
04. november 2011 - 22:27 #10
Tak for hjælpen men det virker kun delvist. kan det have noget med AVG-antivirusprogrammet at gøre.. harddisken står og knurre som blev den betalt for det. men kun når jeg spiller på Facebook.
Avatar billede Cabala71 Nybegynder
04. november 2011 - 22:30 #11
1 gb, ja den plejer at køre fint..