Avatar billede krydset Nybegynder
04. november 2011 - 15:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hdmi standard

Er der nogen der ved om der er flere forskellige standarder inden for HDMI....

Lukkede min parabol ned, som virkede over HDMI.

Nu ville jeg så købe det billigste BOXER abb. man kunne få og hentede så box og abb idag i slagelse.

kom hjem, satte HDMI kanel i box og fjernsyn og tændte det hele. SORT SKÆRM
Nå tænkte den skulle sættes op via SCART så tilsluttede den med det. Billede på, alle kanaler. Gik i indstillinger og kiggede, ingen hdmi indstillinger. Ok slukkede det hele pillede scart fra og satte hdmi til igen, intet billede. OK tænkte mit gamle HDMI kabel var i udu så satte det HDMI kabel med der fulgte med, SORT SKÆRM. NÅNÅ, det var så her jeg begyndte og føle lidt irrertation i maven. Nå, hentede min bærebar flux, for tænkte min HDMI port i TV måske kunne være brændt af, tilsluttede laptop og GUESS WHAT ? Billede på OK Mit hdmi kabel du, min HDMI indgang DUR, så kan det kun være boxer´s box der er brændt så for at udelukke det hentede jeg mit tv fra nedenunder, satte det til, og tog HDMI kabel fra og satte det til i det andet TV BILLEDE PÅ Nu står jeg så med et tv hvor HDMI porten virker, HDMI kabel virker, HDMI udgang i boxer box virker, men jeg har sort billede, og er løbet tør for ideer

Kan jeg komme videre her ?
04. november 2011 - 15:44 #1
Du kunne jo 'komme videre' med ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/krydset Point ude: 300 ? ...
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2011 - 16:30 #2
Ja, der er flere standarder og "protokoller" i standarderne.

Du er nok "offer" for kopibeskyttelsen, der er indbygget i nogle enheder. Har du eks. en BlueRay afspiller koblet til, der understøtter denne standard (som jeg ikke kan huske 4-bogstavs forkortelsen for), kræver HDMI at alle tilsluttede enheder overholder denne standard. Dermed vil din ny boks blive "ugyldig", hvis ikke den understøtter det. Så prøv evt. at tage alle andre HDMI enheder fra, og se om det gør en forskel...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2011 - 16:31 #3
Avatar billede krydset Nybegynder
04. november 2011 - 19:36 #4
Har kun 1 hdmi stik i mit tv så det kan jeg ikke
Avatar billede Novice-1 Seniormester
04. november 2011 - 22:08 #5
Hvad siger Boxer, og hvad sker der hvis du tager tv med hen et stede hvor de bruger en anden TV udbyder. Det er vel snart det eneste du ikke har  forsøgt
--og når du  modtager  gennem boxer så er det vel ligegyldig om  TV eksempelvis er født med MP2, MP4, eller helt uden digital modtager
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2011 - 12:25 #6
Mit bedste gæt er stadig, at din ny boks og "gamle" TV ikke er enige om HDCP protokollen - prøv at læse specifikationerne for begge dele.

MPG2/4 problematikken er slet ikke relevant, så lad os holde flere begreber udenfor snakken.
Avatar billede krydset Nybegynder
05. november 2011 - 13:18 #7
Tv understøtter MP2, og er født med digital tuner. men ikke mp4, så kan ikke se ramasjang(som ungerne godt vil ha)

Gidder ikke slæbe tv med rundt, det for lov til og køre på scart indtil sommer hvor jeg har råd til nyt tv. går udfra det er protokollerne der ikke arbejder sammen. smid et svar ole madsen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2011 - 13:34 #8
Husk også i den forbindelse (til den til), at hvis du vil se TV2 skal der købes et TV, der er "Boxer" kompatibelt - og at de er i fuld gang med at omlægge deres netværk til at sende via DVB-T2, som stort set ingen TV/bokse understøtter i dag. Så det lyder helt fornuftigt at vente lidt...
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. november 2011 - 17:26 #9
Det må da være opsætningen den er gal med.
Avatar billede krydset Nybegynder
05. november 2011 - 22:49 #10
Ole, det er en T2 boks jeg har fået ???? Giver det et anderledes syn på sagen ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2011 - 08:31 #11
Nej, ikke rigtigt - så er du bare fremtidssikret. T2 er ny standard for selve antennesignalet du får fra luften af, mens vi jo kigger på HDMI-forbindelsen fra boksen til TV.

Men det fortæller da også at den trods prisen, har rimelige specifikationer, så mon ikke også den overholder DHCP protokollen, og det er dit TV der ikke gør? - det er nok mit bedste bud lige nu.
Avatar billede krydset Nybegynder
06. november 2011 - 08:46 #12
Men mange tak for svarene må bare spare sammen til et nyt tv....