Avatar billede janepigen Nybegynder
06. november 2011 - 14:44 Der er 1 kommentar

sort skærm ...hjælp

Hej
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

Jeg har en gammel medion-pc MS-7318 købt i Aldi. Den har fungeret upåklageligt, men for cirka en 1-2 uger siden gik det galt med grafikkortet, hvor skærmen først blinkede, derefter hvide streger, og BSOD, og tilsidst gik den helt i sort. Den poppede op med nvlddmkm.sys fejl. Jeg prøvede at genstarte mange gange i fejlsikret tilstand og bytte om på driver filerne. Men det hjalp ikke. Jeg prøvede at sætte den til et gendannelsespunkt, men det hjalp heller ikke.

Så har jeg prøvet at bage mit grafikkort i ovnen, da det skulle hjælpe på de der lodninger, der kan blive løse med tiden. Det hjalp også for nu kan jeg se at den starter op (altså ingen streger), men problemet er at den stopper efter den grønne oploadningsbar. så jeg kan slet ikke logge ind. Jeg kan heller ikke komme i fejlsikret tilstand. Jeg kan dog godt komme i bios, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med det.

Jeg ved ikke om jeg under de mange genstart er kommet til at gøre noget med styresystemet, men jeg tror at det er styresystemet, som er Vista 32, det er galt med. Jeg har dog ikke en boot cd, da Vista allerede lå på maskinen, da jeg købte den.

Måske er der nogen der ved om Bios, eller hvordan man kommer væk fra sort skærm. På forhånd tak.
Avatar billede janepigen Nybegynder
06. november 2011 - 17:34 #1
Jeg fandt ud af at jeg havde en recovery cd alligevel, så nu ser det ud til at virke igen, pyha.