Avatar billede trigger1978 Nybegynder
06. november 2011 - 17:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke starte - Mistænker strømforsyning

Hej Alle

Jeg har fornyligt været nødt til at udskifte kølepastaen ved min CPU, da denne evterhånden havde et par år på CV'et. Efter denne blev udskifte, og alting blev samlet tilbage igen, så har jeg siden hen ikke kunne starte min PC op. Lige så snart jeg tænder for power knappen bagved strømforsyningen, så er det eneste der tænder er imellem 4 - 6 blå dioder på selve bundkortet. Alt andet er helt dødt. Min CPU har på intet tidspunkt været taget op, så jeg er ikke nervøs for at nogle af benene skulle være bøjet eller brækket. Ligeledes, så har jeg kontrolleret at køleren sidder som den skal.

Den reagere ikke ved tryk på powerkanp, og ligeledes reagere den heller ikke på hvis jeg ligger en lille skruetrækker ned direkte på bundkortet.

Den kommer ikke med nogen lyde eller fejl meldinger. Og der er heller ingen af blæserne der starter op. Heller ikke blæseren i strømforsyningen.

Jeg håber allermest det er strømforsyningen der driller... min det kan c'følgelig også være Bundkortet der er futte af.

Håber at der er nogen der kan komme med et godt bud på hvad der evt. kunne være galt. Evt. en fejlsøgning mulighed hvis det kan lade sig gøre.

Mvh

Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2011 - 18:42 #1
Og du har forsøgt at fjerne strømmen fra den og holde startknappen ned i 15 sek. Genmonter og prøv igen?
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
06. december 2011 - 11:03 #2
Ja, det har jeg. Uden held desværre.

Det viste sig desværre at Bundkortet var brændt af. Så jeg lukker denne igen.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
06. december 2011 - 11:03 #3
Svar