Avatar billede ninsen89 Nybegynder
10. november 2011 - 20:00 Der er 8 kommentarer

Videofil for stor at sende på mail. Hvordan gøres den mindre?

Hej

Jeg har optaget en film på 1 minut på mit digital kamera som er 92 mb og derfor for stor til at sende via gmail. Det er en AVI-fil.

Hvordan får jeg den til at fylde mindre, så den fylder under 25 mb som en fil på gmail på fylde maks.?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2011 - 20:14 #1
Jeg ville uploade den til en hjemmeside og smide linket i en mail i stedet.
Hvis du har Picasa kan du også uploade den til Picasa Web og sende invitation til filmen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2011 - 20:15 #2
Jeg ville uploade den til Picasa og gennem programmet sende vedkommende et link til filmen.
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2011 - 22:13 #3
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. november 2011 - 23:17 #4
Hvis du skrumper en 92 mb fil til 25 mb bliver resultatet dårligt.

Prøv Ge.tt, det er nemt og gratis. http://ge.tt/

Du behøver ikke oprette dig, bare klik "Select files", vælg din fil, vent til den er uploadet og klik Facebook-, Twitter- eller email-ikonet for at dele den.

Husk at melde tilbage med dine erfaringer.

Mvh. Michael
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2011 - 00:14 #5
#4

Hvis man komprimerer en .avi-fil fra 92 til 2,5MB i et andet format, så kan man måske nok se en forskel, men med den rette metode vil ingen kunne se forskellen mellem 92 og 25MB for et minut.
Avatar billede mchlbk Praktikant
13. november 2011 - 18:04 #6
?

Det er nyt for mig, hvilket format vil du anbefale at konvertere til?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2011 - 18:32 #7
Hvorfor ikke bruge det nemme?
Brug dog Picasa. Du kan jo gøre sådan at kun dem der må se filmen, kan se og hente den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2011 - 18:33 #8