Avatar billede sebastian270 Nybegynder
10. november 2011 - 20:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

pc'en starter ikke op

God aften... min families pc er lige gået død..

den starter op hvor man kan trykke så man kommer i Bios
men når der går vidre går den bare i sort skærm og kommer ikke længere.. når jeg prøver at trykke f8 og i fejl-sikkertilstand
går den stadig i sort.. man kan hører at den arbejder men sker ikke noget. hva kan det være ? og hvordan kan jeg løse det?...
Avatar billede poko1 Ekspert
10. november 2011 - 20:44 #1
Citat fra  en anden tråd men evig aktuel!
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Så ser vi videre derfra? Det er lidt nemmere da vi så kan lede dig til den rigtige løsning.
Avatar billede sebastian270 Nybegynder
10. november 2011 - 21:05 #2
hovsa ja det må i undskylde glemte jeg lige:)
det er Windows XP =)
Avatar billede poko1 Ekspert
10. november 2011 - 21:09 #3
Har du prøvet F8 fejlsikret tilstand?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64873/
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2011 - 21:21 #4
Hvis du har din Windows XP cd, så smid den XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede sebastian270 Nybegynder
10. november 2011 - 22:06 #5
Haverslev.. har en XP cd..men ved ikke lige helt hva du mener.. har trykkede på "R" så jeg kommer ind i den der konsol.. så har jeg prøvet og skive "chkdsk" bare... så scanner den?
er det det du mener eller skal man skive "chkdsk c: /p /r ???
Avatar billede sebastian270 Nybegynder
10. november 2011 - 22:53 #6
fik den lavet :)
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. november 2011 - 23:24 #7
Super. Husk at lukke tråden. ;)
Avatar billede haverslev Novice
11. november 2011 - 08:34 #8
Godt den virker igen, lægger et "svar" såfremt det var mit indlæg der hjalp dig.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede sebastian270 Nybegynder
14. november 2011 - 23:33 #9
det var dit der hjælp mig :)