Avatar billede 2c Nybegynder
11. november 2011 - 13:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg downloade aktie kurser

Hej,

Nogen der ved hvor man kan downloade aktie kurser gratis?

Både danske og udenlandske.

Og nogen der ved om det er muligt at fat i historiske aktie kurser. Også helst gratis.

Alt hvad i har af info vedr. emnet er velkomment :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2011 - 13:48 #1
hvis det skal være real-time, så koster det penge - og aktier er dyre.
Men du kan da skrive af fra fx http://www.euroinvestor.dk/stock/marketoverview_dk.aspx til eget brug
Lidt kurtigere er http://dk.npinvestor.com/factsheet/factsheet_constituents.html?ID_NOTATION=87698 hvor der er 15 min forsinkelse.
Avatar billede 2c Nybegynder
11. november 2011 - 15:30 #2
Er det ikke lovligt at hente kurser ned fra forskellige børser ved hjælp af f.eks. screen scrapping? Kurserne på aktier er vel offentligt tilgængelige?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2011 - 16:12 #3
det er jo offentlige data - så det kan hentes - du må bare ikke låne evt kommentarer, grafer og andet 'håndbygget' materiale.

Jeg vil gætte på, at hvis din server henter fra fx Danske Bank / Euroinvestor hvert 5 minut, så vil de måske undersøge ip-adressen, og evt blackliste den.
Hvis det bare er på en gang daglig basis, så vil man næppe gide gøre noget.
Avatar billede 2c Nybegynder
11. november 2011 - 21:57 #4
Ok. Tak for dit input. Bare smid et svar.
Links til steder hvor man kan downloade aktie kurser er stadig velkomne :-) Havde håbet at nogen af børserne offentligjorde deres data via et RSS feed eller noget.
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
12. november 2011 - 10:11 #5
Du kan bruge Yahoo

http://www.gummy-stuff.org/Yahoo-data.htm

Virker dog kun til faktiske aktier.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2011 - 11:15 #6
bare luk selv - jeg er ikke til point på dette spg...
Avatar billede 2c Nybegynder
12. november 2011 - 18:40 #7
Takker Jens Peter. Det var også sådan  noget jeg var ude efter. Via dit link fandt jeg frem til en anden yahoo side, hvor man også kunne downloade historikse data. Har ikke tjekket om DK var imellem, men det må blive en aften jeg lige har tid til det.

Tak for jeres input. Bare smid et svar begge.
Avatar billede 2c Nybegynder
26. november 2011 - 21:00 #8
Nå, men hvis ingen svarer, så må jeg hellere lukke alligevel.