Avatar billede eybek Nybegynder
12. november 2011 - 20:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

startup repair kører i ring

Hej, jeg har brug for hjælp af jer !

Jeg købte en laptop for 5 dage siden, og til morgen gik den helt i frø.

Laptoppen er en ASUS X53SV 15.6" HD, GeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM, 640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home.

PC'en kører på windows 7 (OEM) og bliver ved med at gå til startup repair, når den starter op. Derefter siger den, at den ikke kunne løse problemet giver kun mulighed for at køre en ny startup repair.

Hele processen er sådan her:
- pc tændes og starter op med "System Recovery Options", hvor jeg skal vælge keyboard input method (danish). Her kan jeg kun trykke next eller cancel. Jeg trykker next
- Startup Repair checker for problemer
- Startup Repair skriver, at den ikke kan reparere computeren automatisk. Jeg får 3 muligheder 1) send info om problemet 2) send ikke info og 3) se detaljer
- Detaljerne (problem signature) er disse
Problem Event Name: StartupRepairOffline
Problem Signature 01: 6.1.7600.16385
Problem Signature 02: 6.1.7600.16385
Problem Signature 03: unknown
Problem Signature 04: -1
Problem Signature 05: AutoFailover
Problem Signature 06: 21
Problem Signature 07: CorruptRegistry
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033
- Jeg vælger ikke at sende info og kommer ud, hvor jeg kan vælge finish, cancel eller advanced options
- Når jeg vælger advanced options kommer jeg i System Recovery Options - og den eneste valgmulighed er Startup Repair. Nu kan jeg vælge at køre den igen, vælge shutdown eller vælge restart
- Når jeg vælger cancel, bliver jeg spurgt om jeg vil exit startup repair and restart your computer...

Jeg har prøvet at trykke F8 ved start og køre sidst kendte gode konfiguration, men den kører bare startup repair. Jeg har prøve fejlsikret tilstand med den kører igen blot system repair.

Nu er jeg nået til min grænse - jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, og hælder rigtig meget til, at kræve en ombytning af denne pc, da jeg tænker, at det lige så vel kan være hardware fejl som softwarefejl. Hvad tænker i ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2011 - 21:33 #1
Ombytning?
Sådan fungerer det ikke. Den skal til service og meldes defekt, før den kan ombyttes.

Kontakt Asus support. Der medfølger papirer med info.
Avatar billede eybek Nybegynder
13. november 2011 - 23:02 #2
Det har du selvfølgelig ret i, John. Men hvad med mit problem - kan du give nogle ideer til at løse det ?
Avatar billede eybek Nybegynder
27. november 2011 - 22:08 #3
lukket
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester