Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. november 2011 - 19:47 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

DirectX 11 i Vista

Hvordan får jeg DirectX 11 i Vista?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. november 2011 - 19:51 #1
install Update for Windows Vista (KB971512). Be advised that Service Pack 2 and the latest version of DirectX Redistributable are both required

Efter det burde du godt kunne køre DirectX 11
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 19:53 #2
Har du været på Windows update og hentet alle opdates derfra ?
så skulle du gene få den tilbudt der.

Ellers se her:
http://www.pcworld.dk/blogs/Gamepro/82010

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=35
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. november 2011 - 20:18 #3
Nu har jeg installeret den directx som du linker til men jeg får ikke mulighed for at ændre dirextx til dirext11 inde i WoW?
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 20:25 #4
Har du opdateret dit Vista via windows update ?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. november 2011 - 20:29 #5
Nej den er slået fra da det lagger og fryser min pc.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 20:31 #6
Du skal jo have en fuld opdateret Vista, for at kunne køre med directx, så du er nød til at opdatere via update.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 20:34 #7
Klik på start, skriv i SØG:
dxdiag

I den boks der kommer op nu, der kan du se hvilken directx version du pt. kører med
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. november 2011 - 20:40 #8
Den siger DirectX10. Jeg vil gerne køre med 11.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. november 2011 - 20:41 #9
Den siger DirectX 10 men jeg kan kun vælge DirectX9 i WoW?
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 20:49 #10
Hvis du har opdateret Vista med SP2 osv. så prøv at hente her fra
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=3274
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2011 - 20:50 #11
Husk at vælge dansk
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. november 2011 - 20:51 #12
du kan ændre i filen: Wow\WTF\config.wtf (med notepad)

tilføj linien(eller ændre eksisterende)
SET gxApi "d3d11"

hvis det er DirectX11, regner med du bare kan ændre det til 10 også
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. november 2011 - 21:37 #13
Windows kan ikke åbne filen config.wtf.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. november 2011 - 21:39 #14
Installaionsprogrammet registrerede en fejl: 0x80070422.
Avatar billede haverslev Novice
16. november 2011 - 08:00 #15
Har du opdateret eller ej ??
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. november 2011 - 10:57 #16
Nej, jeg får beskeden Installaionsprogrammet registrerede en fejl: 0x80070422.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. november 2011 - 15:50 #18
Problemet er bare, at hvis jeg slår opdateringer til, så begynder Vista at lagge og fryse min PC hvilket højssandsynligt resultere i enten crash eller BSOD.
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2011 - 09:34 #19
Jamen det er jo nødvendigt at det er fuld opdateret, så du må sla det til.
Du kan vel vente med at spille spil mens den opdatere.

Du kan evt. lave en gang oprydning først.

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/ (...)

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. november 2011 - 19:23 #20
Jeg har allerede rigeligt med oprydning og anti-virus, men hvis jeg slår den til så fryser Vista min PC og så kan jeg ikke bruge den. Jeg kan godt slå den til men så er chancen bare at Vista enten crasher eller fryser og så bliver opdateringerne ikke gennemført.
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2011 - 09:51 #21
Du er simpelhen nød til at få din maskine til at kunne opdatere alt dit windows, ellers er det omsonst at vi bruger vor tid på at du kan få installeret Directx 11.

Du må igang med at checke filer, opdatere drivere  osv. så den kan gå på windows update uden problemer.

Start f.eks med:
http://support.microsoft.com/kb/929833
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. november 2011 - 09:34 #22
Det virker ikke. Slår jeg opdateringer til og går ind på http://support.microsoft.com/kb/929833 casher og fryser Windows. Så kan jeg genstarter og så fortsætter balladen.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2011 - 11:08 #23
SÅ må du enten igang med en repair af Vista eller tage skridtet fuldt ud og lave en nyinstallation.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Startup-Repair-frequently-asked-questions
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. november 2011 - 06:30 #24
Jeg har nu forsøgt at formatere, og lave en ny installation, og det samme problem ostår igen, lige så snart at jeg slår opdateringer til. Windows går igang med at overbelaste harddisken, som resultere i at PC'en fryser og eventuelt crasher. Skidt software af Microsoft.
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2011 - 10:22 #25
Arrhh, så tjor jeg der er noget helt galt med din maskine, for normalt plejer den ikke at crashe pga. updates.
Det er vel en lovlig windows udgave du køre med, eller er det derfor den "crasher" ?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. november 2011 - 07:46 #26
#25 100% lovlig. Med ægte nøgle osv. Min maskine virker perfekt, før min Windows 7 CD blev ridset kørte jeg med Windows 7 100% uden problemer. Der opstod først problemer efter Vista blev installeret.
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2011 - 20:11 #27
Min maskine virker perfekt....
Der opstod først problemer efter Vista blev installeret.....

Modsigende, hvis du ikke kan opdatere dit windows UDEN den crasher som du skriver, så virker den jo ikke perfekt.

Og for at have en ¨maskine der kører perfekt, så skal den kunne opdateres - både via windows update og via producentens hjemmeside.
Hvis ikke du kan disse ting, så er en nyinstallation på sin plads og her har du jo valget om det skal være Vista igen eller W7, da du jo bare kan låne en W7 DVD og installere fra - du har jo en nøgle til din medfølgende "risede" W7 DVD

Når disse ting er på plads, ja så starter du bare øverst oppe i denne tråd igen og får installeret directx 11
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. november 2011 - 05:43 #28
Min maskine kørte som smurt da W7 var installeret. Ikke et eneste reelt problem havde jeg. Det er først efter Vista. Men jeg finder en måde at fixe min CD på og så følger jeg vejledningen i denne tråd. Mange tak for hjælpen.