Avatar billede jnjnjn Nybegynder
18. november 2011 - 21:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Java starter ikke

Jeg har i dag og i går haft problemer med at logge på internetbank og andre stader, hvor jeg skal logge på med nem-id.
Java starter ikke.
Hvad mon der er galt?

Følgende fejlmeddelelse kommer frem:

Java Plug-in 1.6.0_29
Using JRE version 1.6.0_29-b11 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:\Users\John

----------------------------------------------------
c:  clear console window
f:  finalize objects on finalization queue
g:  garbage collect
h:  display this help message
l:  dump classloader list
m:  print memory usage
o:  trigger logging
q:  hide console
r:  reload policy configuration
s:  dump system and deployment properties
t:  dump thread list
v:  dump thread stack
x:  clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>
----------------------------------------------------

java.lang.ClassFormatError: Incompatible magic value 218774591 in class file dk/pbs/applet/bootstrap/BootApplet
    at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)
    at java.lang.ClassLoader.defineClassCond(Unknown Source)
    at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
    at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
    at sun.plugin2.applet.Applet2ClassLoader.findClass(Unknown Source)
    at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass0(Unknown Source)
    at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
    at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadCode(Unknown Source)
    at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager.createApplet(Unknown Source)
    at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager$AppletExecutionRunnable.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Exception: java.lang.ClassFormatError: Incompatible magic value 218774591 in class file dk/pbs/applet/bootstrap/BootApplet
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
18. november 2011 - 21:45 #1
Jeg glemte at skrive at jeg bruger Firefox8 - men problemet er der også i IE9
Java hedder 1.6.0_29
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
18. november 2011 - 22:36 #2
Hvis det ikke skulle være problemet så tjek om dit Java fungerer korrekt via denne hjemmeside.

http://www.javatester.org/version.html
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
18. november 2011 - 22:48 #3
Den siger, at Java fungerer korrekt
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 09:06 #4
Det er så ikke det tilføjelsesprogram (active script) til netbank der fejler?
Jeg har nemlig bøvlet noget rundt med dette, da Update Checker foreslof jeg skulle opdatere til Java ver 1.7.
Jeg kunne ikke få denne version til at fungere med Netbank, da den ikke ville logge på.
Jeg gjorde det at jeg afinstallerede alt der havde med Java at gøre, og så hentede jeg 1.6.0_26 og lagde på.
Samtidigt var jeg nødt til at ignorere IE sikkerhedsindstillinger og kræve at Windows skulle køre dette script.
Jeg bøvlede meget med det, men lige pludselig kom det ind, og jeg kunne så rette mine indstillinger tilbage i IE8.
Efter denne oplevelse henter jeg kun opdateringer til Java når systemet skriver der er opdatering. Jeg gider ikke bøvle med det igen. Jeg kører nu 1.6.0_29
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 09:10 #5
Jeg afinstallerede fra tilføj/fjern programmer, og herefter kørte jeg en tur med Revo uninstaller der går ind og fjerner de sidste rester. Og til allersidst en tur med CCleaner.
Revo free:http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
19. november 2011 - 13:58 #6
Jeg prøvede det du du skrev, men det virkede ikke i mit tilfælde.

Jeg fandt selv en løsning, der virkede i mit tilfælde.

Its the Java cache, so the solution go to Java Control Panel, "General" tab, and under "Temporary Internet Files" click "Settings", then click "Delete Files". Try using the applet again.

Men tak alligevel især for Revo uninstaller. Den har jeg leget en del med.

Læg lige et svar, så får du pointene.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2011 - 14:48 #7
svar
Avatar billede teknik Juniormester
15. juli 2014 - 22:08 #8
Gl. spørgsmål, men et meget relateret problem, så lige en note.

Sloges også lidt med denne melding fra Nem ID/Danske spil
dk/pbs/applet/bootstrap/BootApplet

min hed dog:
dk.pbs.applet.bootstrap.boot applet

Her var det en "nulstilling"  af internet explorer som hjalp.
- Internetindstillinger - avanceret - nulstil.

Husk, at den løsning har den bivirkning en del ting om Iexplorer normalt husker for en går tabt.

mvh :-)
Teknik