Avatar billede claus_b. Novice
20. november 2011 - 08:08 Der er 10 kommentarer

ingen lyd?

kære eksperten,

Min gamle pc har jeg formateret og geninstalleret winXP med SP3.
Nu virker lyden dog ikke og jeg har vist brug for hjælp :(

Jeg kan desværre ikke huske, hvilket slags lydkort, der findes i maskinen, som er en medion.

Har kørt en SIW, der angiver 2 lydkort:
Hi def. audio --  ATI technologies inc. -- RV710/730
Hi def. audio --  intel corp            -- 82801G

Der er ingen lyd ved fx. youtube og WMP vil ikke afspille filer da lydenhed ikke er installeret.
Der er ligeledes ingen lyd-icon i nedre højre hjørne og når jeg vil klikke dette til er alt gråt og ikke klikbart.

Efter at have læst om andres lign. problemer og løsninger har jeg prøvet slimdrivers, der rigtigt nok fandt et problem, som blev rettet men stadig ingen lyd.

Gode forslag? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2011 - 08:14 #1
Hvis det kun er lyden du mangler kunne du prøve Slimdriver til at finde den sidste:
http://www.driverupdate.net/  (Slimdrivers)

Programmet skal regisreres, og så er det gratis at bruge.
Programmet er smart, da det går efter den hardware id som hardware har, og finder drivere til dette id.
Avatar billede claus_b. Novice
20. november 2011 - 09:01 #2
tjo, men jævnfør den sidste linje har jeg prøvet dette, uden held.
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2011 - 10:12 #3
Har du installeret alle bundkort driverne igen via din medfølgende cd eller medions hjemmeside?

hvis nej, så gør dette, da du højst sansynlig ikke har fået installeret chipset driverne, hvopå on-board lyd er en del af det.

http://www.medion.com/dk/service/download/driver.php?highmain=3&highsub=1
Avatar billede claus_b. Novice
20. november 2011 - 12:18 #4
ahh ja - det havde jeg ikke fået gjort.

Medion.com kan desværre ikke genkende min pc men fra medfølgende CD finder jeg drivere til chipsæt og lydkort. Dobbeltklikker på begge, de installerer begge og siger ok.
SIW siger nu ingen mangler.

...men desværre ikke rigtig nogen ændring på lyd eller højtaler-ikon nederst til højre.
Avatar billede thov Forsker
20. november 2011 - 12:39 #5
Højttalerikonet kommer ikke af sig selv - det skal aktiveres i lydindstillingerne.
Avatar billede claus_b. Novice
20. november 2011 - 13:00 #6
jeps, men det er desværre ikke muligt jævnfør 2.sidste linje i første indlæg
Avatar billede thov Forsker
20. november 2011 - 16:04 #7
Jo, men dengang var lydchippen ikke installeret (manglende bundkortdrivere), så check indstillingerne igen.
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2011 - 16:59 #8
Hvis du har installeret alle drivene igen, så gå lige i enhedshåndtering og se om der er nogle gule udråbstegn der.
Hvis ja, så h-klik på den linje med udråbstegnet og vælg fjern.
Genstart computeren og lad den selv finde og installere det igen.
Avatar billede claus_b. Novice
04. december 2011 - 21:35 #9
tjekkede enhedshåndtering, hvor flere drivere manglede(bl.a. til SM-BUS-controller).
Har fået fjernet alle de gule tegn undtagen ved to:
1)  Lydenhed på High Definition audio-bus
og
2)  Multimediekort

Har prøvet at fjerne disse enheder, genstarte og lade PC'en finde driverne med resultatet:
1: kan ikke findes.
2: kræver en disk med en fil "VMHybrid.sys"

Har prøvet at dobbeltklikke på audio-driver-install fra medfølgende CD, men uden effekt på lydproblemet(stadig ikke muligt at klikke lydikon til).
Har kørt slimdrivers, som siger alt er ok.
win-update er opdateret.

Håber på flere gode forslag :)
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2011 - 08:25 #10
Hvad hedder din Pc?
Navn model nr. osv.
Eller hvad hedder dit bundkort Navn og model nr.?