Avatar billede googolplex Novice
20. november 2011 - 10:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Default Celle indhold

Hej alle :)

Jeg har en celle i Excel som gerne skulle have en 'default' værdi (kopieret fra en anden celle). Altså:

1. Hvis cellen er "tom", skal cellens værdi kopieres fra en anden celle (dette bliver således cellens 'default' værdi).
2. Hvis der skrives i cellen skal denne nye værdi vises (selvfølgelig).
3. Hvis man sletter indholdet i cellen, skal 'default' værdien igen vises.

Er det muligt ?
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
20. november 2011 - 11:04 #1
Hej,

Hvis cellen er tom fx A1, skal den så hente værdien fra celle fx B1?
Vil en af cellerne altid have en værdi - eller kan B1 være blank?

Ja det er muligt - med lidt VBA kode :)

/Anders
Avatar billede store-morten Ekspert
20. november 2011 - 11:54 #2
Prøv:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
      If Not Intersect(Range("A1"), Target) Is Nothing Then
        If IsEmpty(Range("A1")) Then
          Range("A1").Value = Range("B1").Value
    End If
End Sub

1. Hvis cellen er "tom", skal cellens værdi kopieres fra en anden celle (dette bliver således cellens 'default' værdi).
Til start formel i A1: =B1 (denne bliver således cellens 'default' værdi).
2. Hvis der skrives i cellen skal denne nye værdi vises (selvfølgelig).
Koden: Hvis A1 er tom: A1=B1 ellers ingenting.
3. Hvis man sletter indholdet i cellen, skal 'default' værdien igen vises.
Koden: Hvis A1 er tom: A1=B1 ellers ingenting.
Avatar billede googolplex Novice
26. januar 2013 - 09:05 #3
Læg svar.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. januar 2013 - 11:08 #4
Ping