Avatar billede fieklokke Nybegynder
20. november 2011 - 12:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Optagelse på Samsung DVD-HR753

Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er galt med min DVD optager når jeg hverken kan optage på en Sony DVD-RW eller Sony+RW.Når jeg sætter DVD´en i vil den initialisere disken og starter men skriver så at der hverken kan optages eller afspilles fra den.Det er helt nye skiver jeg har købt.
Min DVD er en Samsung HR 753.
Avatar billede giweo Juniormester
20. november 2011 - 12:46 #1
Jeg tror ikke du får den til at optage direkte.

Det su vil optage skal først optages på harddisken, og når det så ligger der, kan du brænde det til en DVD
Avatar billede fieklokke Nybegynder
20. november 2011 - 13:14 #2
Det er optaget på harddisken men jeg kan ikke brænde det over da den ikke vil godtage disken.
Det blev jeg nødt til i går da den ikke ville optage på DVD.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2011 - 13:34 #3
Jeg søgte lidt på Google, og det lader til at være et generelt problem med den optager.
Jeg har ikke set nogen løsninger, så har du prøvet at rense den?
Brug et rensekit, det er mest skånsomt.
Dem der har dette problem har typisk, ikke altid, også problemer med andre skiver, altså originale købefilm.
Er dette problemet ved dig også?
Avatar billede giweo Juniormester
20. november 2011 - 14:00 #4
Hov - jeg så lige du skrev  -RW  og +RW

Har du formatteret skiverne i DVDen, så den kan bruge dem ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2011 - 14:08 #5
#4
Det gør en optager selv, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2011 - 14:08 #6
Altså gør opmærksom på at skiven skal formatteres før den kan bruges.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
20. november 2011 - 14:11 #7
Nej jeg har ingen problemer med købefilm hverken originale eller uoriginale.
Når skiverne bliver lagt i vil den initialisere dem og starter men kører kun halvt igennem så sparker den skiven ud og skriver at den hverken kan optage eller afspille dem.Det var nogle skiver jeg købte igår i Fona og de så i brugsanvisningen.
Men kan det være mig der ikke har forbundet eller opsat den rigtigt????
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2011 - 14:30 #8
Men kan det være mig der ikke har forbundet eller opsat den rigtigt????

Nej.
Men hvis det er Fona der har anbefalet dem, så gå ned og snak med dem. Det kan jo simpelthen være at de ikke er kompatible med din optager.

Kan f.eks. ikke selv bruge Medion skiver i min optager fra Philips.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
31. december 2011 - 11:45 #9
john_stigers vil Du godt komme med et svar så du kan få point.
Det hjalp med Fona.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2011 - 13:39 #10
Dejligt at høre :)
Avatar billede hviid Nybegynder
23. februar 2012 - 22:53 #11
Jeg har et lille års tid haft den samme model som dig (kunne ikke finde andre på markedet). Ved ikke hvad problemet er, men jeg har haft det samme med Verbatium dvd skiver.
Hvis jeg lægger en ny skive i vil den formatere den og så kan jeg ikke efterfølgende optage på den.
Jeg bruger i stedet sony skiver, som jeg køber på nettet. Har ikke haft de store problemer med fejlbrændinger.

Inden jeg fik Samsung optageren havde jeg en Sony som jeg var meget mere glad for, men den mistede vi i forbindelse med et indbrud og har som sagt ikke kunnet finde andre modeller, hvor man kan brænde en optagelse over på dvd