Avatar billede jesper_l Nybegynder
21. november 2011 - 12:28 Der er 9 kommentarer

Beskytte faneblad

Hej...

Jeg har en Excelmappe med mange faneblade.
Jeg har fundet ud af at det kan lade sig gøre at beskytte hvert enkelt faneblad med hver sin kode problemet er at jeg ønsker at man skal taste kode for overhovedet at kunne SE cellerne i fanebladet.

Jeg har 25 faneblade som indeholder data på 25 forskellige personer. Hver person skal kunne se sit eget faneblad og ikke de 24 andres...

Er det muligt??

Bruger Excel 2010
Avatar billede supertekst Ekspert
08. april 2014 - 15:47 #1
Fik du løst dette problem?
Avatar billede jesper_l Nybegynder
08. april 2014 - 15:56 #2
Niks ikke endnu :(
Avatar billede supertekst Ekspert
08. april 2014 - 17:57 #3
Er der en sammenhæng mellem den enkelte brugers navn / login og arkfane-navn?
Avatar billede jesper_l Nybegynder
08. april 2014 - 19:38 #4
Ja

Ideen er at jeg har 28 faneblade. Hvert faneblad indeholder nogle informationer om en person. Den person som logger ind skal kunne se sit eget faneblad, men ikke de andres

mvh
Jesper
Avatar billede supertekst Ekspert
08. april 2014 - 22:59 #5
Ok - men er der en direkte genkendelighed mellem log in navn og navn på det enkelte ark?
Avatar billede jesper_l Nybegynder
09. april 2014 - 20:42 #6
Ja, det nemmeste ville være hvis de loggede ind med det samme som fanebladet hed
Avatar billede supertekst Ekspert
09. april 2014 - 22:31 #7
Enig - men det kan også gøres på andre måder - så hvordan er navngivningen p.t.?
Avatar billede jesper_l Nybegynder
09. april 2014 - 22:40 #8
Excelarket indeholder x antal faneblade over x antal kursister.
Hvert faneblads navn er kursistens navn (og første bogstav i efternavn hvis der er flere med samme fornavn)

Ideen er at man beskytter arket med kode og at man så logger ind og kun kan se det faneblad med ens eget navn på
Avatar billede supertekst Ekspert
10. april 2014 - 10:47 #9
Kan du ikke prøve at udarbejde en lille model - så er det lidt nemmere evt. at komme med forslag.