Avatar billede lenaj Praktikant
25. november 2011 - 10:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar - hvad skal jeg dog vælge

Kære alle

Skal til min store søn købe en bærbar. Den skal bruges til lektier, spil og musik.

Har set på denne fra Bilka:

http://viewer.zmags.com/publication/0da74a63#/0da74a63/41

TS13/TS44 HR-301nc

Kender ikke Packard, så er meget i tvivl. For år tilbage havde jeg en bærbar, hvor blæseren larmede og computeren blev meget varm.Det er en jungel så håber nogen kan hjælpe. Prisniveau kr. 3.000 - 4.000.

Tusinde tak og god weekend
Lena
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2011 - 11:34 #1
Helt ok maskine - da den også skal spille lidt (bærbare er ikke til krævende spil), så er dvd-drev ok - ellers ville jeg have valgt en uden drev, da det bare fylder.
hdmi er godt til spil, så det kan komme op på en større skærm (tv)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2011 - 15:04 #2
langt de fleste  bærbare vil larme når de bruges til noget der kræver kræfter.

Det er jo et lille kabinet...!

bærbare er ikke til krævende spil

Det kommer selvfølgelig an på hardwaren i den pågældende maskine ;)
Avatar billede lenaj Praktikant
25. november 2011 - 20:47 #3
tak for svar indtil nu. Med spil er det stort set altid spil som er på nettet. Og så bruger han meget you.tube til musik. Har selv haft HP bærbare et par gange og syntes hurtigt at den er blevet langsom, batteriet afladede hurtigt. Senere hen blev skærmen defekt dvs. sort i den ene side.
Det er jo svært, hvad man skal købe :o)
Avatar billede lasan2night Nybegynder
29. november 2011 - 15:29 #4
Packard Bell er såment et godt mærket, som idag er ejet af Acer. Acer er det mest solgte mærket i danmark (sidst jeg kiggede), og deres service er ganske udemærket. Det vigtigste ved en spille bærbar er grafikkort og processor. Jeg vil anbefale dig at kigge på en computer der som min. har Core i3 processor.
Men.. En computer vil ret hurtigt blive langsommere, og batteritiden vil også hurtigt dale - og især med det prisleje du har..

Her er et eksempel på en pc der indeholder både en god processor og et godt grafikkort.
http://shop.1tegration.dk/PartDetail.aspx?q=p:4182036;c:36159

God jul :)
Avatar billede ZappaOne Nybegynder
29. november 2011 - 18:15 #5
Hej Lena.

Det er en fin bærbar som sagtens kan dække det behov som du beskriver. Det er klart at hvis man skal køre tunge grafikkrævende spil kan det godt være at du skal investere noget mere. Jeg har faktisk selv købt præcist den model :-)
Den har Core i3 processer og et udemærket grafikkort.
Det er minimal man kan høre blæseren. Tro ikke at du finder en bærbar men mindre støjniveau.

Jeg har som sagt selv købt en og vil mene at det er et fint køb til prisen.

Vh.
Avatar billede lenaj Praktikant
09. januar 2012 - 00:25 #6
Hej igen, mange tak for svaret og rigtig godt nytår, Lena
Avatar billede lenaj Praktikant
09. januar 2012 - 00:28 #7
Mange tak for dit svar tilbage. Nu endte det med at blive et trommesæt han fik, men i stedet skal jeg selv have en lille ny bærbar, så tænker at kigge nærmere på det link du sendte. Godt nytår, Lena