Avatar billede Mortadasarheed Nybegynder
28. november 2011 - 12:04 Der er 5 kommentarer

MacBook air ville ikke komme på skolens HotSpot?

Hej Allesammen!

Jeg har meget brug for hjælp, min MacBook air ville ikke komme på skolens hotspot, dem viser i status linien at der forbindelse, men når jeg går ind i safari, så viser den ingenting den gider ikke loade siden hvor man skal taste kode og brugernavn. Den viser den rigtig HTML oppe. Men den plader ikke. Og jeg har sat den til den normale dns. Og når jeg går ind på netværks indstillingene siger den at jeg intet ip adresse har.

Hjælp!
Avatar billede jsprX Nybegynder
28. november 2011 - 12:48 #1
kører din skole med nogle proxy indstillinger?
dette er hvertfald ofte tilfældet, prøv og undersøg dette.
Avatar billede AViGu Nybegynder
28. november 2011 - 14:22 #2
Skolen kører sikkert med en Cative Portal løsning, enten via egen firewall, eller via UNI-C.
Det er ikke muligt at den kan finde ud af at lave redirects i Safari.
Har du mulighed for at prøve med Chrome?
Avatar billede Mortadasarheed Nybegynder
01. december 2011 - 14:02 #3
jeg ved ikke om de køre med nogle proxy indstillinger, men der en anden mac i klassen der hellere ikke kan komme på, også er der 2 andre macs som sagtens kan komme på, og med safari.
Avatar billede Mortadasarheed Nybegynder
02. december 2011 - 11:02 #4
Jeg har prøvet med chrome og den gider heller ikke.
Avatar billede Mortadasarheed Nybegynder
08. december 2011 - 00:56 #5
jeg har uploadet et par billeder så i kan se hvordan det ser ud hos mig, når den ikke ville komme på!

http://imageshack.us/f/26/24645574.png/

det skal siges der flere billeder så bladre videre