Avatar billede Superstes Novice
01. december 2011 - 15:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk SRC i embedded QuickTime

Hej.

Jeg vil lave en "undervisnings-CD" (bliver nok en DVD med alle de filmklip der skal være på), som skal kunne afvikles fra CD'en. Det er simple html-sider, men...
Jeg har en embedded filmfremviser, hvor jeg med link i teksten vil kunne skifte hvilken film der vises.
Selve embed-koden fungerer fint, og introvideoen afspiller som den skal. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg ændrer SCR ved at klikke på et link. Har læst mig til at det skulle kunne gøre med javascript.

selve embed-koden:
<OBJECT CLASSID="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B"
CODEBASE="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab">
<EMBED SRC="intro.mp4" WIDTH="960" HEIGHT="580" AUTOPLAY="true" CONTROLLER="true"
</EMBED>
</OBJECT>

Desværre er jeg komplet javascript-idiot, så det kan jeg ikke finde ud af. Er der nogen der vil hjælpe?
Avatar billede olebole Juniormester
01. december 2011 - 15:34 #1
<ole>

Du kan skrive dette script i HEAD elementet:

<script type="text/javascript">
(function(){
    var sQ = location.search, i = 0;
    window.JS_GET = {length:0};
    if (sQ.length<2) {return}
    sQ.substr(1).replace(/(.+?)=(.*?)(&|$)/g, function(a,b,c){JS_GET[(i++)]=JS_GET[b]=c;JS_GET.length=i});
})();
</script>

Så kan du skrive dit OBJECT/EMBED tag således:

<OBJECT CLASSID="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B" ... osv ... >
<script type="text/javascript">
    document.write('<embed src="'+JS_GET["movie"]+'" width="960" height="580" autoplay="true" controller="true"></embed>');
</script>
</OBJECT>

- og linke til dokumentet på denne form:

<a href="dokument.html?movie=intro.mp4">Link til film</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede Superstes Novice
02. december 2011 - 07:31 #2
Smukt - virker fint.

Men når siden loader brokker den sig over at den ikke kan finde filen.
Det regner jeg med skyldes at når siden loader, så har "movie" ikke nogen værdi, hvorfor den jo så ikke kan afspille den.
Kan man sætte det op, så den har default-værdien intro.mp4, og denne så ændres ved klik på links?
Avatar billede Superstes Novice
02. december 2011 - 07:53 #3
Eller måske bare viste et billede eller en tekst, ind til man rent faktisk klikker på et link
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2011 - 17:09 #4
Du kunne f.eks. skrive:

<script type="text/javascript">
    var sSrc = JS_GET.length>0 ? JS_GET["movie"] : "default.mp4";
    document.write('<embed src="'+sSrc+'" width="960" height="580" autoplay="true" controller="true"></embed>');
</script>

Avatar billede Superstes Novice
08. januar 2012 - 19:59 #5
Hov, glemte at afslutte.
Det virker :) Tak
Læg svar for point.
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2012 - 20:05 #6
Hehe ... fint nok. Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede Superstes Novice
10. januar 2012 - 09:04 #7
Jamen ok da :)