Avatar billede Masi99 Nybegynder
02. december 2011 - 21:22 Der er 14 kommentarer

Hvordan åbner man et link uden at man kommer ind på en ny side?

Hej eksperter ;)
Har et lille problem med en hjemmeside, som jeg håber der er nogle der kan svare på. Har lavet en side, hvor der ude til venstre er en menu. Det skal være sådan at når man trykker på et link i menuen, kommer man ikke ind på en ny side, men ændre bare siden den er på.
Håber i kan svare, og at problemet er til at forstå.
Tak på forhånd.
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2011 - 21:33 #1
<ole>

Er der en årsag til, at siden ikke må skifte?

/mvh
</bole>
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2011 - 21:40 #2
De gange, jeg har arbejdet med den slags, har der i indstillingerne for programmet været en mulighed for at åbne i et nyt vindue eller erstatte det nuværende med det nye.

Læs vejledningerne til det program, du arbejder med.
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2011 - 21:42 #3
@milter: Programmet hedder en browser
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2011 - 22:08 #4
@olebole.

Kan man lave hjemmesider i en browser?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2011 - 22:56 #5
7#4
Spørgsmålet går på hvordan han undgår at hans egen hjemmeside åbner en ny side når folk klikker på hans menu :)
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2011 - 23:16 #6
#5.

Netop, spørgsmålet går på, hvordan besøgende kommer videre, når de klikker på et link/menupunkt på spørgerens side. Det kan være til andre af spørgerens egne sider eller andre websites.

I de CMS-programmer, jeg har arbejdet med, har der været mulighed for at vælge, om et klik på linket skulle åbne i et nyt eller samme vindue.

Men måske har jeg misforstået Masi99? Jeg tvivler, men lad os vente på en reaktion :-)
Avatar billede garmien Nybegynder
02. december 2011 - 23:51 #7
Der skal vel noget PHP ind over det så? Har ikke lige anvendt CMS endnu..
Avatar billede Masi99 Nybegynder
03. december 2011 - 00:06 #8
I kan se eksemplet her: http://webtest11.herobo.com/webshop.php
Meningen er, at når man f.eks trykker på t-shirts, bliver slideshowet i midten erstattet af nogle billeder, men uden at skulle lave en ny side, hvis I forstår?
Tak på forhånd :-)
Avatar billede keysersoze Guru
03. december 2011 - 00:23 #9
Det skal du klare vha AJAX, altså noget javascript, du skal dog være opmærksom på at det kan give nogle udfordringer i forhold til søgemaskiner.
Avatar billede Masi99 Nybegynder
03. december 2011 - 00:37 #10
Ja, men helt præcist hvordan? :)
Avatar billede webweaver Praktikant
03. december 2011 - 01:18 #11
Jeg er stadig i tvivl om, hvad dit problem egentlig er.

Er problemet, at når du trykker på et link i din menu, så åbner der et nyt vindue med den pågældende side i, hvor den egentlig bare skal hente den nye side i samme vindue, som det, hvor du trykker på linket?

Eller er problemet, at du kun ønsker den skal refreshe et enkelt element, uden at reloade resten af siden?

Hvis det første er problemet, er det i hvert fald ikke noget med PHP eller andet at gøre. Det findes der simpel HTML til at løse i form af attributten "target".

Hvis det er sidste funktion du leder efter, så nævner keysersoze noget af det som du skal sætte dig ind i.
Avatar billede Masi99 Nybegynder
03. december 2011 - 15:09 #13
Det er det sidste problem
/webweaver
Avatar billede kjeldsted Novice
05. december 2011 - 00:53 #14
@milter:

Nu har jeg kigget i vejledningen for det program jeg koder i. Men jeg kunne altså ikke finde noget om indstilligner af links i Notepad ;o