Avatar billede KLIS Juniormester
04. december 2011 - 23:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tydning af minidump - Kronisk Bluescreen BSOD

Er der en genial guru, der kan regne ud hvad problem min computer har?

Jeg kan have maskinen kørende 5-10 minutter og så crasher den ud af det blå.

Jeg har vedhæftet links til 2 af mine minidumps. ALLE minidumps viser den samme fejl. Umiddelbart handler det om ntkrnlpa.exe og applemnt.exe, men det mærkelige er at jeg INTET har ændret, tilsluttet eller installeret. Fejlen er opstået ud af det blå.

http://www.myupload.dk/showfile/1X0BPGRSf.dmp
http://www.myupload.dk/showfile/1CfhHfjXc.dmp

Maskinen er en iMac 27" med Windows 7 pro SP1 32-bit. Den kører ikke parallels, fusion eller andet. Maskinen er installeret som en REN Windows-maskine. Umiddelbart relaterer applemnt.exe sig til mount af Mac OSX partitionen, så man kan få adgang til filerne fra Windows, men maskinen har kørt i 2 måneder uden problemer. Jeg har en MacBook Pro der er installeret på samme måde, og det har virket de sidste 2 år, uden en eneste BSOD.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2011 - 07:52 #1
denne her sladrer om hvad det er

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2011 - 10:44 #2
hvad skete der så - hvad viste den dig
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 12:41 #3
var det løsningen
Avatar billede KLIS Juniormester
10. januar 2012 - 17:23 #4
Lukker her...
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2012 - 06:44 #5
hvad var formålet med at stille et spørgsmål herinde.

det er 2 vejs når du søger hjølp

der er ingen af os der er seende så hvis vi rammer forkert da det ofte er et gæt præciserer man sit spørgsmål og ofte finder man så fejlen

det betyder at man så skriver hvad man så gjorde ellers er der ingen der lærer noget af det her

m,v,h
Avatar billede KLIS Juniormester
11. januar 2012 - 12:30 #6
Formålet var at finde en der kunne tyde de vedhæftede minidumps...

Jeg havde allerede bluescreenview, og kunne se der blev henvist til de 2 processer som jeg skrev. Spørgsmålet var så om der var en der kunne tyde dem og give en plausibel forklaring på problemet.

Jeg droppede fejlfindingen og geninstallerede maskinen, da jeg var lidt presset på tid.

Men jeg skal da beklage at du ikke fik en melding. Anyways, tak for forsøget.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2012 - 16:11 #7
sådan

hej med dig