Avatar billede yngve72 Nybegynder
08. december 2011 - 18:10 Der er 19 kommentarer

BSOD efter format C hjælp søges

Hejsa
Jeg har lige lavet en format C og får nu desværre meget tit en BSOD.. hvordan finder jeg frem til hvad fejlen er så den kan blive rettet ?
Har kun instaleret drivers og spil , men den lavede balladen inden spillene kom ind , så på et eller andet plan må det jo være en driver , men hvilken ? er der nogle der kan guide mig lidt ?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 18:17 #1
Hvilket styresystem, samt når du skriver format C er det så med en windows installation cd eller via kommando prompt?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2011 - 18:20 #2
Alle drivere er i nyeste version?
Hentet fra producents hjemmeside?
Hvad skrives der i logbogen (højreklik computer-adminisrer-logbog)?
Avatar billede yngve72 Nybegynder
08. december 2011 - 19:58 #3
win 7 32 bit ,helt normal windows instalation.

Se jeg brugte sådan en program der hedder slimdrivers for at finde mine drivers da jeg ikke er særlig skrap til ellers at finde dem
ved ikke hvad jeg skal kigge efter i logbogen
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 20:07 #4
#3 Bærbar, stationær? (Evt model hvis bærbar evt link) Hvis det er stationær er det så en du har købt færdig samlet HP etc evt model gerne link?
Avatar billede yngve72 Nybegynder
08. december 2011 - 20:14 #5
Det er en stationær , model navn er der vist intet af ..mit mainbard hedder MSI G31M3 V2(ms-7529)
hvis det kan bruges
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 20:27 #6
#5 Du kan hente driver her: http://www.msi.com/product/mb/G31M3-L-V2---G31M3-LS-V2.html

Hvilket grafikkort har du? Evt link til det nøjagtige?
Avatar billede yngve72 Nybegynder
08. december 2011 - 20:40 #7
har et geforce GTX 460.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 20:46 #8
#7 står der XFX, Sapphire, MSI, Gainward etc på kortet?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 20:49 #9
#7 Denne driver burde fungere med dit grafikkort: http://kortlink.dk/a7u7

Dog hvis det er et af ovennævnte mærker så skal du måske på en af deres sider..
Avatar billede yngve72 Nybegynder
08. december 2011 - 20:59 #10
GIGABYTE GeForce GTX 460 1GB
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 21:12 #11
#10 Her er jeg nået noget af vejen: http://www.gigabyte.dk/products/select2/vga/geforce_400_series/gf_gtx460/

Jeg ved dog ikke meget om dit grafikkort til og gå videre, men du burde have information på kortet (fysisk) der kan henvise dig resten af vejen.

Ellers kan du bruge Nvidia som jeg har smidt link til længere oppe :)
Avatar billede yngve72 Nybegynder
08. december 2011 - 21:17 #12
Har hentet den sidste nye driver hos nvidia :) nu ser jeg lige resten af dagen hvad der sker ellers må jeg fortsætte imorgen... men tak for input og hjælp so far :)
Avatar billede Blueeyez Mester
08. december 2011 - 21:23 #13
#12 Så lidt.

Du kan evt gå til windows's logbog via kontrolpanel -> administration og så se når du genstarter om den starter korrekt op.. (Kan jo være de andre drivere os har fejl på sig.. (Derfor hvis man selv kan finde dem så skal man det, for ukorrekte drivere er ikke nødvendigvis sunde for selve hw'en)
Avatar billede yngve72 Nybegynder
15. marts 2012 - 17:58 #14
Ja mit problem fortsætter :( .. Har nu testet ram via memtest86 og ladet den køre i 12 timer og den meldt 0 fejl. Har skifet min harddisk ud da jeg troede den lavede nummer med mig , men får alligevel BSOD ,Når jeg går ind i bluescreenwiever så er næsten alle mine BSOD caused by driver ntoskrnl.exe.
Nogen idér til hvad søren jeg skal gøre ?? alle råd er brugbare for jeg magter det snart ikke mere.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2012 - 20:48 #15
#14 Der er en del muligheder... Læs mere her: http://www.computerhope.com/issues/ch000646.htm

Mit bedste bud er at tage tastaturet fra pcen og brug et andet.. hvis ikke muligt så lav en fjernforbindelse til pcen og test den iemns du snupper dens tastatur (Kræver du har 2 maskiner vel og mærket)

men det er en begyndelse eftersom du har skiftet harddisk går jeg os ud fra du har haft formateret din pc..
Avatar billede yngve72 Nybegynder
17. marts 2012 - 12:04 #16
det der virker underligt er at med i ram blok i kan jeg udpakke større filer uden problemer , men med 2 ram blokke så får jeg BSOD hvis jeg forsøger at pakke filer ud , Begge klodser er testet i memtest86 uden fejl endda op til flere gange. jeg må nok indrømme at jeg er ved at blive mongol nu over dette problem.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 12:47 #17
#16 Hvis du nu vælger og bruge 1 ram blok, udpak filerne gør det med begge ram blokke, hvis begge består så er der flere muligheder, men hvis den ene fejler så ved vi at den ene ram blok nok er "defekt" så at sige.. og så skal du blot have nye ram købt :)
Avatar billede yngve72 Nybegynder
17. marts 2012 - 12:58 #18
det er lige gyldigt om det er den ene eller den anden ram blok jeg bruger.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 15:08 #19
#18 Så kan det være begge ram den er gal med.. har du prøvet de andre ram porte af os? kunne jo godt være det er portene der er skadet..