Avatar billede tdh1309 Juniormester
09. december 2011 - 23:31 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

TV og harddisk optager

Hej

Overvejer at købe et Samsumg UE40D6517, umiddelbart virker det som det jeg skal have.

Men vil da lige høre om der er nogle kvalificerede kommentarer/ indspark til mit valg!

Mine krav er (ej 100% sikker på om UE40D6517 matcher disse):
- modtagelse af signal fra antenne, skal klare de nye signaler i 2012
- Analog audio udgang
- Optage til usb/ ekstern harddisk :
  Man skal kunne se et andet program mens man optager
  Man skal kunne afspille mens man optager
- Sætte "tv" på pause

Derudover vil jeg gerne have en harddisk optager:
Krav som ovenfor + mulighed for at brænde på DVD
Umiddelbart kan jeg ikke finde en der matcher dette, hvilket undrer mig. En af de bedste ting jeg har købt i mange år er min Sony HCD970

3D og andet "lir" er ikke noget jeg har brug for.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 23:49 #1
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4938196&tn=ProductDetailsSpecifications
Det ser ud til den har den nye tuner (T2)
Men jeg kan ikke se at der skulle være to tunere i den, så du kan ikke optage
Jeg kan heller ikke se en analog udgang (kun digital)
Avatar billede tdh1309 Juniormester
09. december 2011 - 23:53 #2
Hmm, jeg må vist et smut i EL-giganten og stille spørgsmål.
Jeg vil bare gerne være forberedt, så jeg ikke bliver "snydt" af en dygtig sælger :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2011 - 00:13 #3
Ja og gør dig selv den tjeneste at du evt kan få lov til at justere lidt på billedet på tv. Forretningerne har det med at fejljustere billedet så det ser imponerende (men unaturligt ud).
Indstil det med en tuner kanel på skærmen, og ikke den hdmi video de mange gange har på.
Held og lykke.
PS Jeg kender en der reparerer tv, og han siger han blandt andet har mange Samsung skærme med pixelfejl, så du bør måske også kigge på andre fabrikanter. Jeg vil dog ikke komme med en speciel anbefaling, da det er 5 år siden jeg købte fladskærm (plasma).
Og der er sket en stor udvikling siden den gang.
Jeg bruger nu en boks fra Boxer der også har T2 tuner, da min skærm kun har mpeg 2 tuner i.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
10. december 2011 - 00:17 #4
Forstår jeg det ret hvis jeg skal sikre at jeg ser tv signal på fjernsynet og ikke en blueray film (eksempelvis)?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2011 - 00:29 #5
Så vidt jeg ved, kan en harddisk optager ikke optage digitalt. Derimod kan man optage digitalt til nogle harddiske, men man kan kun se det optagede på det TV det er optaget på, ikke et tilsvarende og man kan heller ikke overføre data til andet medie.
Min nabo har en LaCie harddisk som fungerer på den måde på et Panasonic TV.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2011 - 00:29 #6
Ja det er en afgørende ting at tuneren er af en god kvalitet og du kan få et ordentlig billede på.
De fleste fabrikanter kan finde ud af at få en blueray film til at se imponerende ud. Værre er det med tunere. Dengang jeg købte fladskærm, var det på dette punkt, man kunne sortere fårene fra bukkene. Nogle havde helt forkerte farve nuancer når de kørte på tuneren. Der er også forskel på hvor følsomme tunere er på tv.
Har et eksempel på det herhjemme, hvor tuneren på min fladskærm er mere stabil end på min søns skærm.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
10. december 2011 - 00:31 #7
Super!
Mange tak for at pointere dette, og da jeg netop skal se fjernsyn på mit fjernsyn må tuneren jo siges at være ret vigtig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2011 - 00:38 #8
Nemlig. Jeg ser frem til at høre nærmere når du har været i butikken og afprøve skærme.
Held og lykke med det.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2011 - 00:50 #9
"Mange tak for at pointere dette, og da jeg netop skal se fjernsyn på mit fjernsyn" *G*
Avatar billede Jensen DK Novice
10. december 2011 - 07:31 #10
Du skal have en Samsung 8200N eller 85ooN harddisk optager koster hos EL Giganten over nettet ca. 2300,00kr den har DVB T2 samt 2 tunere kan optage på extern HD som kan flyttes til andet medie.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
10. december 2011 - 17:13 #11
Så er der købt en!
Grundtvig 42VLC9142T2, droppede at købe harddisk optager.
Kom med et par svar så i kan få lidt point, for en god sparring :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
11. december 2011 - 07:54 #12
Med tiden kan du overveje om det kunne være en fordel med en HD. optager, jeg har en Samsung 8200N købt for 2923,00kr hos ELGiganten den kan også ,gå på nettet med flere ting.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2011 - 20:03 #13
?
Avatar billede Jensen DK Novice
12. december 2011 - 07:00 #14
Detvar ikke meningen at jeg skulle have hele gevinsten, du har nok godkendt for hurtigt, man venter normalt en 3 dage til en uge med at acceptere når der er flere.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2011 - 15:57 #15
Ja "i" er mere end en. Og jeg var jo med i tråden fra starten af, så jeg synes det er lidt mærkeligt at man ikke lige har lidt tålmodighed med at lukke. Er sket en del gange på det sidste desværre.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. december 2011 - 07:09 #16
Nusyntes jeg godtnok at 200 point er meget  at udlove for et rimeligt nemt spørgsmål så jeg vil lægge 150 point ud til deling mellem spørgsmålstilleren tdh1309,valbycom og 220661 og så må vi  håbe at der bliver givet længere tid i fremtiden af pointgiverene.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. december 2011 - 07:17 #17
I kan gå ind på denne.http://www.eksperten.dk/spm/953157
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2011 - 15:58 #18
Tak. Ja vi må vi håbe. Men der er altid nogle der er hurtige på aftrækkeren. Og beklage at de har gjort det??? Næææ det sker ikke
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2011 - 16:53 #19
;-)
Avatar billede tdh1309 Juniormester
14. december 2011 - 09:32 #20
Hej

I har ret, der var jeg nok lidt for effektiv med at få tråden lukket.

Alle skal selvfølgelig belønnes for de gode indspark, så der er oprettet en ny tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/953241
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2011 - 12:29 #21
tdh1309du må omgående lukke det du har lagt frem i den nye tråd, jeg er igang med at fordele point se #17 samtidig må der kun udloves 200 point for samme spørgsmål.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2011 - 20:57 #22
Enig i #21.
Silbidor hvis du mangler svar i point spørgsmålet kan det være der skal sendes intern mail til dem, hvis de har afmeldt denne tråd.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2011 - 07:03 #23
Jeg klapper lige hesten i en uges tid, men hvis du godt vil sende en oplysning til de andre så ok fra mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2011 - 15:54 #24
Vi holder begge øje med den, og så ser vi om der kommer tilbagemelding.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2011 - 07:07 #25
tdh1309 kan ikke ungå at vide der er lagt point til ham også.#16
valbycom er måske ikke intereseret i point.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2011 - 08:09 #26
Det tror jeg faktisk du har ret i, men skal vi ikke lige give dem en chance for at svare?
Avatar billede tdh1309 Juniormester
16. december 2011 - 08:28 #27
I skal ikke tænke på mig!
Jeg har givet 200 point - og det var det værd!
Avatar billede Jensen DK Novice
18. december 2011 - 07:51 #28
Jeg lukker denne i morgen mandag og deler med 220661 hvis i 2 andre ikke har lagt et svar her. http://www.eksperten.dk/spm/953157