Avatar billede torben lind Forsker
11. december 2011 - 18:38 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hard disk kan ikke ses i bios efter rengoering af comp.

Hej allesammen.
Jeg har haft min laptop HP pavilion zd8000, installeret med win7, skilt ad for den aerlige julerengoering og efter dette kan den ikke starte op.
Den kommer med en meddelelse der hedder PXE E61 media test failure  check cable  og PXE-MOF  exiting PXE ROM.
Inde i bios er min hard disk ikke synlig og boot staer til HD foerst.Er der nogle der kan hjaelpe med dette problem.
Med venlig hilsen
torben lind
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2011 - 18:53 #1
Du har glemt at koble din harddisk til.

P.s. du skriver ikke hvad du selv har prøvet?
Avatar billede fhansen82 Mester
11. december 2011 - 19:25 #2
Tjek at stiktilsutningerne er sat ordentligt i igen. Dette gælder både datastik og strømstik. Har du haft koblet noget hardware fra fysisk?
Avatar billede torben lind Forsker
11. december 2011 - 19:51 #3
Hej john stigers.
Nej den er koblet til forstaet pae den maede at den er skubbet ind i den ramme hvor den normalt sidder.Det er det modsatte af da jog tog den ud.
Jeg har proevet 3 gange at skille og samle den ad men lige lidt hjaelper det,kigget i bios hvor boot staer til foerste prioritet.
Til fhansen82.
Jeg er ikke helt med hvad du mener med data stik og stroemstik,det er bare at traekke den lige ud af hullet hvor den sidder og sae vidt jeg kan se er det en del af bundkortet altsae stik og stroem er loddet pae eller hvad.Jeg har ogsae haft dvd drevet ude det var jeg noedt til i forbindelse med rensning af dyret,jeg har fulgt en manual slavisk jeg har fundet pae nettet specielt om adskillelse af HP pavilion zd8000 med billeder og det hele.
torben lind
Avatar billede fhansen82 Mester
11. december 2011 - 20:07 #4
Undskyld. Læste det som en desktop. Prøv at tage disken ud igen, og sætte den i igen, og sørg for at den sidder godt i.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2011 - 20:20 #5
Avatar billede torben lind Forsker
11. december 2011 - 20:49 #6
Hej fhansen.
Jeg har som skrevet haft den ude 3 gange og jeg proevede lige engang til,men lige lidt hjalp det.
Til valbycom.
tak for linket han var heldig at det hjalp i hans tilfaelde,men i mit gjorde det ingen forskel ellers tak for linket,du er velkommen til at komme med andre gode ideer.
torben lind
Avatar billede fhansen82 Mester
11. december 2011 - 20:54 #7
Har du en ekstra disk liggende du kan prøve at smide i, så du kan tjekke om det er disken der fejler eller PC'en.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2011 - 20:55 #8
Prøv at frakoble dit CD/DVD drev og se om det gør en forskel.
Avatar billede torben lind Forsker
11. december 2011 - 21:20 #9
hej fhansen.
Jeg har ikke en ekstra disk liggende sae jeg kunne afproeve dit forslag.
Til valbycom.
jeg vil proeve at tage mit dvd drev ud imorgen tidlig og komme tilbage med resultatet af dette forsoeg.
torben lind
Avatar billede torben lind Forsker
12. december 2011 - 11:50 #10
Hej valbycom.
Det hjalp heller ikke noget at fjerne DVDen,sae jeg haeber at der er andre gode forslag,til at udbedre problemet.
torben lind
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2011 - 14:09 #11
PXE-MOF  exiting PXE ROM." undrer mig. For det skulle vist have noget med server innstall. at gøre. Prøv i bios at trykke på "Defaults" Den plejer at ligge enten under Boot Eller Advanced. Hvis det ikke hjælper. bliver du nød til at finde ud af, om harddisken er i orden. Det kan du gøre ved at sætte den til en anden computers USB.
12. december 2011 - 16:43 #12
...PXE-MOF  exiting PXE ROM. ... meget normalt. Hvis den ikke kan finde en CD -> HD- > USB -> at boote op på vælges den næste enhed i BootDevice på listen - som typisk er netværk...
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2011 - 16:53 #13
Nå det vidste jeg ikke. Jeg har haft computer i rigtig mange år, men PXE-MOF  exiting PXE ROM har jeg ikke set før. Jeg plejer at få sådan noget som No hard drive found eller No bootable device. men fint at få at vide:)
12. december 2011 - 16:58 #14
Prøv at kigge i BIOS under Boot Device enheder... (eller hvad det nu hedder hos dig)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2011 - 17:05 #15
Er det en opfordring til mig eller spørger:)
12. december 2011 - 17:54 #16
#14 -> Bare en generel tilføjelse til #12 + #13 bemærkningen...
Avatar billede torben lind Forsker
12. december 2011 - 17:57 #17
Hej karise larry.
Jeg syntes at jeg har proevet alle boot muligheder,jeg har ogsae laest pae nettet at det kunne vaere at maskinen proevede at boote pae netkortet,sae det er disable,men hvis jeg forstaer dig rigtig,skulle jeg kunne boote op fra mit dvd drev eller hvad og hvis man kan det,hvad kan jeg sae goere for at proeve at se min hard disk.
torben lind
12. december 2011 - 18:03 #18
... hvis du IKKE kan 'se' din Harddisk i BIOS, så kan systemet jo heller ikke Boote op på den ???
Avatar billede torben lind Forsker
12. december 2011 - 18:45 #19
Hej karise larry.
Jeg haebede at man kunne boote fra DVD,med en eller anden skive,der sae kunne fortaelle noget mere om min manglende hard disk.
torben lind
Avatar billede Vandreren Novice
12. december 2011 - 18:47 #20
Hvad betyder denne formulering?

"den er skubbet ind i den ramme hvor den normalt sidder.Det er det modsatte af da jog tog den ud."

Det modsatte?
Avatar billede torben lind Forsker
12. december 2011 - 19:17 #21
Hej Vandreren.
Det er maeske en lidt daerlig formulering,men jeg fjernede den skrue der holdt DVD drevet fast og derefter stak en papirklips  ind i det lille hold pae fronten af DVD drevet og den var lige til at traekke ud,da den skulle pae plads igen,var det bare at skubbe drevet ind i skinnen igen og helt i bund med den og skruen i igen.
torben lind
Avatar billede Vandreren Novice
12. december 2011 - 21:02 #22
Jeg havde fået den opfattelse, at den formulering angik din harddisk.

Det er svært for os at vejlede dig, når vi ikke har et mere præcist indtryk af, hvad du har foretaget dig.

Normalt er det helt uproblematisk at montere og afmontere en harddisk.

Generelt:

Kontroller at der ikke er noget fremmedlegeme, som forhindrer kontaktfladerne i at røre hinanden.

Lyt efter om harddisken starter op, når computeren tændes, dvs. om harddisken får strøm nok til at starte.

Afprøv harddisken i en anden maskine evt. vha. en USB-adapter.

Forsøg med en anden harddisk.

PS. Ingen boot-CD kan hjælpe dig, før harddisken er registreret i BIOS.
Avatar billede torben lind Forsker
16. december 2011 - 06:00 #23
Hej allesammen.
Mange tak for for de fremsendte forslag,men ingen af dem har loest problemet sae comp. er leveret til den lokale PC doktorsae mae vi se hvad han finder ud af,vender tilbage naer jeg hoerer fra ham.
torben lind.
Jeg venter lige med at lukke indtil jeg har svaret fra doktoren.
Avatar billede torben lind Forsker
06. januar 2012 - 12:06 #24
Hej allesammen.
pproblemet blev loest ved at indleverer comp. til den lokale pc doktor.Bundkort er faerdig,sae det bliver til en ny comp.
mange tak for de forskellige raed.
torben lind