13. december 2011 - 18:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

navn på USB-stick

I Xp og Vista kan man højreklikke på USB-drevet i denne computer og omdøbe det så det får et navn, så man let kan se hvilket USB stik, der er i brug. Det kan man tilsyneladende ikke i Windows 7, er der en forklaring på det?
Avatar billede haverslev Novice
13. december 2011 - 18:49 #1
Prøv at sætte USB`en i stikket, herefter h-klik på startknappen og vælg "Åbn windows stifinder"
Find din USB stick, hedder måske bare Flytbar disk - H-klik på den og vælg Omdøb og giv den et nyt navn
Avatar billede haverslev Novice
13. december 2011 - 18:54 #2
Og du er selvfølgelig logget på med en Admin. konto ikke?
Avatar billede haverslev Novice
13. december 2011 - 18:56 #3
Ps.
Du har nogle gamle ikke afsluttet spørgsmål du skal have kigget på - har du ikke modtaget mails omkring disse?
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/troels_jorgenssen
Avatar billede kimwright Nybegynder
13. december 2011 - 21:49 #4
Hvis du ikke har gemt noget på den endnu, kan du formater det så kan du navngive det under formateringen
Avatar billede trickeren Nybegynder
13. december 2011 - 23:46 #5
denne computer>højreklik>omdøb>profit?
15. december 2011 - 10:12 #6
ja det er sådan jeg plejer at gøre i XP og Vista, men på min windows 7 computer går navnet tilbage til Flytbar disk, når jeg trykker på enter efter at have omdøbt.
Avatar billede kimwright Nybegynder
15. december 2011 - 10:49 #7
har du prøvet at give den et navn under en formatering?
Avatar billede haverslev Novice
15. december 2011 - 11:36 #8
Du er vel logget på som administrator eller hvilken brugerkonto bruger du ?
15. december 2011 - 11:48 #9
hvad mener du med profit?
når jeg H-klikker markerer jeg Flytbar disk og kan så overskrive med et andet navn, men når jeg så taster return eller klikker ved siden af forsvinder det jeg har skrevet og der står flytbar disk igen. Jeg kan ikke se nogen mulighed for at komme videre til noget med Profit
27. januar 2012 - 12:31 #10
efter at jeg har formatteret bliver USB-sticket omdøbt.
27. januar 2012 - 12:34 #11
kimwright
Jeg vil godt give dig nogle point, men så vidt jeg kan se skal jeg have et nyt svar fra dig for at jeg kan ko9mme til at gøre det.
Avatar billede kimwright Nybegynder
27. januar 2012 - 12:40 #12
Godt det kom til at virke (: