Avatar billede DonJones Nybegynder
16. december 2011 - 00:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Elektronisk fakturahåndtering

Søger hjælp til at finde et system til elektronisk fakturahåndtering. Systemet skal kunne modtage fakturaer, sende den ud til afdelingen (angivet på faktura) og overføre til kassekladden efter godkendelse.

Lidt info om behov:
- Vi anvender Dynamics C5 2012
- Fakturaer modtages KUN som OIOUBL
- C5 anvendes ikke til angivelse af ordre
- Der modtages ca. 100.000 fakturaer årligt
- Der er ca. 50 enheder der skal godkende
- Godkendelse skal ske gennem standard internetbrowser

Hvad findes der af systemer?
Hvad er erfaringerne med disse og hvad er prisen?

Mvh. DonJones
Avatar billede NCG Novice
16. december 2011 - 09:08 #1
Lyder som noget Microsoft Biztalk & Sharepoint kunne klare.

OIOUBL ligger lige til højreben for Biztalk serveren, og i Sharepoint kan der f.eks. oprettes et workflow.

Prisen på Biztalk kender jeg ikke, benytter selv stadig en gl. vers. 2006. Microsoft SharePoint Foundation er gratis, men om den er nok til dit behov tør jeg ikke sige.
Avatar billede haugvik Nybegynder
16. december 2011 - 10:30 #2
Hej

Vi leverer i samarbejde med Inventio IT en webbaseret fakturahåndteringsløsning med standardintegation MS Dynamics C5. Løsningen indeholder fuld funktionalitet for (automatisk) kontering, godkendelse, arkivirering rapportering mm. Løsningen hostes, driftes og videreudvikles af os, og kræver derfor ingen investeringer i hardware, software eller organisation til at drifte løsningen. Brugere tilgår løsningen via browser (fuld understøttelse for IE Explorer 7.0 el.nyere, Safari, Firefox og Google Chrome).

Du kan læse mere om vores løsning til C5 via http://www.ibistic.com/media/Produktblad_IIS_for_C5_web1.pdf, ligesom du finder generel information, referencer mm. via www.ibistic.dk.

Du er naturligvis også velkommen til at give os et kald på 7027 8011 eller e-mail info@ibistic.com.

Vi kommer gerne og præsenterer løsning og muligheder for jer.

Mvh
Thomas Haugvik
Ibistic Technologies Denmark A/S
Avatar billede mariaf Juniormester
16. december 2011 - 15:15 #3
Det kan C5 næsten i forvejen. Du mangler en indgangsbog eller lign. til håndtering af godkendelsesproceduren.

En skitse kunne være at indlæse faktura, sætte ansvarlig på, og så lave et skærmbillede, der kan vise og sortere faktura.

Dertil lidt rapporter til kontrol af, at tingene betales til tiden.

Pas på, at det ikke bliver for indviklet rent teknisk.

Mvh Maria
Avatar billede DonJones Nybegynder
17. december 2011 - 18:24 #4
Hej Maria

Tak for dit svar. Hvad skal jeg bruge udover C5 2012 og et EAN nummer for at kunne modtage OIOUBL?

Vil sørge for at vi kontakter dig hos dit firma og se om vi kan finde på en løsning sammen.

Mvh. DonJones
Avatar billede mariaf Juniormester
18. december 2011 - 13:05 #5
Hvis du allerede har en 2012, så ligger der et dokument omkring UBL, der beskriver det fint.

Desuden har jeg i anden anledning lavet et "fakturaindlæsningsskærmbillede", som er baseret på Indkøb. Derfra kan man så godkende faktura og bøgføre direkte på kreditor - det ville jo så skulle ændres, så der bogføres i Finans i stedet, men lad os tales ved om behovet. jeg er ansat hos MS Teknik ApS.

Mvh Maria
Avatar billede Sproom Nybegynder
21. december 2011 - 10:52 #6
Hej DonJones og Maria,

Løsningen er god men mangler et transportlag (Operatør eller VANS). Her kommer Sproom på banen med en løsning hvor du som virksomhed kan modtage i ét format uanset hvilket format afsender anvender (OIOXLM, OIOUBL, SveFak m.fl). Det er GRATIS for virksomhederne at modtage fakturaer gennem Sproom.

Vi har netop lavet samarbejde med Microsoft mod alle C5 brugere. C5 har funktionaliteten til at modtage og afsende elektroniske fakturaer, men mangler det "elektroniske posthus", derfor har Microsoft valgt at indgå samarbejde med Sproom.

Er det svært at få sine leverandører til at afsende elektroniske fakturaer har Sproom et leverandøraktiveringsprogram. Det er en pakke der indeholder kommunikationsværktøjer samt et call center der ringer og følger op.

Det er endvidere gratis at afsende fakturaer gennem Sproom (op til 3.000)

Ring eller skriv gerne til mig hvis I har spørgsmål.

Med venlig hilsen

Uno Vinding
CSO Sproom

+45 2133 7748
uvi@sproom.net