Avatar billede shjorth Nybegynder
28. december 2011 - 16:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

JS tal efter komma i text felt

Hejsa, jeg benytter flg funktion til at udelukke alt andet end tal og komma i et tekst felt.

Jeg ville gerne udbygge funktionen således der KUN kan stå 5 efter et komma.
Med andre ord, hvis nogen skriver 5,8 så skal det automatisk ændres til 5,5. Ligeledes hvis nogen skriver 5,1.

function validate(evt) {
  var theEvent = evt || window.event;
  var key = theEvent.keyCode || theEvent.which;
  if ((key < 48 || key > 57) && !(key == 8 || key == 9 || key == 13 || key == 37 || key == 39 || key == 44) ){
    theEvent.returnValue = false;
    if (theEvent.preventDefault) theEvent.preventDefault();
  }

Håber der er nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede shjorth Nybegynder
28. december 2011 - 16:50 #1
Det var alligevel nogenlunde simpelt. Jeg gjorde ihvertfald sådan her:

function validate(evt,div,nvalue) {
  var theEvent = evt || window.event;
  var key = theEvent.keyCode || theEvent.which;
  if(key == 44) {
    if(nvalue.length<3) {
    theEvent.returnValue = false;
    if (theEvent.preventDefault) theEvent.preventDefault();
    gi(div).value = nvalue + ',5';
    }
  }else{
  if ((key < 48 || key > 57) && !(key == 8 || key == 9 || key == 13 || key == 37 || key == 39) ){
    theEvent.returnValue = false;
    if (theEvent.preventDefault) theEvent.preventDefault();
  }
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2011 - 17:20 #2
<ole>

Ctrl+V eller højreklik + Paste?  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede shjorth Nybegynder
28. december 2011 - 17:30 #3
Ja, det er et godt spørgsmål ?

Det er nu ikke så voldsomt vigtigt, da php forhindrer snyd, men det ville da være fint hvis funktionen kunne udbygges
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2011 - 17:43 #4
Den simple løsning er at 'dræbe' event'en, hvis event.ctrlKey er true - samt sætte oncontextmenu="return false" på input elementet
Avatar billede shjorth Nybegynder
28. december 2011 - 17:48 #5
Arh ja.

Takker mange gange
Avatar billede olebole Juniormester
28. december 2011 - 17:52 #6
Det var så lidt - men det er yderst fornuftigt, at du under alle omstændigheder tjekker med PHP. Bliv endelig ved med det  *o)