Avatar billede karenglistrup Praktikant
28. december 2011 - 22:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

formindske en fil med foto's

Jeg har en fil med forskellige fotos, som jeg gerne vil sende til en flok venner.
Men den fylder 11 MB og det er ikke alle, som kan modtage den.
Hvordan formindsker jeg den? Jeg troede, det kunne gøres ved at lave en pdf-fil, men det hjælper ikke.
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. december 2011 - 22:42 #1
Du kan dele dele den op til flere mails. Du kan dele dem fra dropboks eller lignende. Eller du kan formindske billedernes størrelse, men det sker med kvalitetstab..
Bruger du XP og markerer et eller flere billeder i stifinder og højreklikker på send til postmodtager spørger XP om du vil bevare den oprindelige størrelse eller formindske billederne.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. december 2011 - 00:13 #2
Brug gratisupload
http://www.gratisupload.dk/
Læg dem i en mappe sæt eventuel kode på send linket og koden til dine kontakter.
Avatar billede karenglistrup Praktikant
29. december 2011 - 12:50 #3
Tak skal du have1
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2011 - 09:38 #4
Tak skal du have1

??? #1 eller?
Avatar billede karenglistrup Praktikant
31. december 2011 - 11:54 #5
Hej poko1- jeg kan vist først give dig point, når du har skrevet et svar. ? Eller er der en metode, jeg ikke er kendt med? vh Karen
Avatar billede poko1 Ekspert
31. december 2011 - 13:07 #6
Ok behold bare poient ved eget svar var blot i tvivl om hvilket svar du kunne bruge.:-)
Avatar billede karenglistrup Praktikant
31. december 2011 - 13:20 #7
Hej Kurt
Jeg glemte at skrive, at jeg har fået en Mac, og der kan jeg ikke finde den funktion, at jeg bliver spurgt, om jeg vil formindske billederne. ØV, jeg synes, der er mange gode funktioner, jeg kommer til at mangle...
Avatar billede karenglistrup Praktikant
02. februar 2012 - 07:39 #8
jeg må svare selv da jeg ikke kan give point til uden svar... ?