Avatar billede -Munken- Nybegynder
29. december 2011 - 19:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Active Directory / Forrest der dækker over flere forskellige AD'er

Hej

Et lidt kringlet spørgsmål, men måske nogle af Jer derude, kan svare mig på dette spørgsmål.

Jeg har på site A et Windows miljø med Active Directory.
Site B er også et Windows miljø med sin egen Active Directory
Site C er ligeså Windows miljø og eget Active Directory.

Imellem site A er der trust til Site B, og site C.

Altså:
Site A - Trust - Site B
Site A - Trust - Site C

Nu går mit spørgsmål så på, om det er muligt at lægge noget ovenover de 3 Active Directoryer, således at man fx. kan søge i "det overordnet" efter fx. brugernavne, og så vil den selv gå ned i de forskellige AD'er og søge.

Det er mig desværre ikke muligt at slå de 3 AD'er sammen til en, eftersom størrelserne af dem er henholdsvis 1300 brugere, 350 brugere og 450 brugere.

Men hvis jeg kunne lægge et overordnet niveau ind over dem alle, så ville det nok kunne løse mine problemer.

Håber I forstår mit problem, og kender nogle løsninger.

Munken.
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. december 2011 - 10:47 #1
Du kan muligvis løse problemet ved at angive UPN suffixes for de andre domæner. Læs mere her: http://support.microsoft.com/kb/243629
Avatar billede leif Seniormester
14. januar 2012 - 17:40 #2
Jeg har aldrig selv gjort det, men der findes da løsninger så vidt jeg er orienteret til at hjælpe med at migrere fx. 2 stk. AD sammen til 1, men ja, det skal sikkert stadig planlægges.
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 16:52 #3
Hej.

Tænker du på at du sidder i Domain A, og vil "se" alle bruger, incl dem i domain b og c?

Hvad domain level er du på ? 2003/2008?
Hvad for type Trust har du idag?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. februar 2012 - 16:29 #4
3 forskellige domæner i samme AD forest? Eller 3 forskellige forests?

Svar lige på de opfølgende spørgsmål du får, når nu folk gider at interessere sig for dit lille problem....
Avatar billede -Munken- Nybegynder
18. oktober 2012 - 22:08 #5
tråd lukket da jeg ej længere er ansat det sted hvor problemet var.