Avatar billede batman101 Nybegynder
01. januar 2012 - 13:08 Der er 16 kommentarer

Nividia HDMI output - disabled

Hejsa

jeg får ikke lyd via mit hdmikabel, når jeg afspiller filer fra min pc via tv'et. billedet er helt som det skal være. der har tidligere være lyd via kablet, som skal kunne have lyd med.

har vista, gf9600m - har opdateret til seneste nvidia driver (285.62) og den indeholder også audiodriver 1.2.24.

mit tv er et philips 9664H

på pc'en under "afspilningsenheder" er det højtalerne på pc'en, der er aktiveret. jeg kan se nvidia hdmi output som en mulighed, men den stå som "ikke tilsluttet". icon'et "angiv standard" er ikke klikbart. og jeg kan ikke aktivere nvidia hdmi output . i egenskaber og understøttede formater kan jeg ikke slå noget "til".

i "lyde" kan jeg herudover jeg vælge høretelefoner ("ikke tilsluttet" logisk,da de ikke sidder i) og spdif (digital udgang via hovedtelefondok) - den står som virker.

i idt audio kontrolpanel i kontrolpanelet kan jeg se samme lyd udgangsmuligheder som under "lyde" nederst til højre på skærmen. under fanen nvidia hdmi output kan jeg vælge "aktiver" men der sker ikke andet end den nu lyser grønt, men der er ikke noget "gem" eller anden bevar funktion og der er stadig ikke noget lyd.

har naturligvis søgt på nettet, men kan ikke finde noget, der rammer eller får det til at virke ;(

håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 15:24 #1
Denne er fra windows 7, jeg ved ikke om den er til nogen hjælp.
http://imageshack.us/photo/my-images/703/lydu.jpg/
Avatar billede batman101 Nybegynder
01. januar 2012 - 16:27 #2
Fint billede - Det ser præcist sådan ud bortset fra, at jeg ikke har MD20444 iconet, men jeg kan ikke aktivere hdmi-udgangen selvom jeg slår pc-højtalerne fra.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2012 - 17:44 #3
Alt efter hvilket grafikkort og hvilke lyddriver de bruger skal du søge efter noget i stil med de nederste 2 billeder og her aktivere HDMI.
http://img861.imageshack.us/f/lydstyrke.jpg/
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 18:19 #4
Kan du ikke ved at højreklikke på et af ikonerne få mulighed for, at sætte flueben i "Show disabled divices" og "Show disconnected devices" ?
Avatar billede batman101 Nybegynder
01. januar 2012 - 19:33 #5
poko - lyden er skruet op til 100% - problemet er næmere som på dit første billede - der står, at den ikke er tilsluttet og det er den for billederne kommer fint

Valby - jeg kan sagtens se enheden, så problemet er ikke der :)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 19:40 #6
Ok, det var fordi du skrev du ikke har  MD20444 iconet, og det er netop det jeg skal bruge, hvis jeg vil have lyd gennem HDMI kablet til skærm højtalerne.
Avatar billede batman101 Nybegynder
01. januar 2012 - 20:01 #7
den er sat til at vise både deaktiverede og afbrudte enheder. jeg har fire iconer - højtalere på pcen, headset, nvidia hdni output og spdif (har også prøvet spdif, men det virker heller ikke)

det er ikke nemt det her :)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 20:12 #8
Nemt? næh jeg måtte også rode med det for at finde ud af metoden:)
Jeg har selv NVIDIA GeForce GT520.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2012 - 20:12 #9
Når jeg skriver noget i stil med de nederste kan det også være dette eller noget lignende
http://gratisupload.dk/vis_billede/671134/
de øverste er standard
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2012 - 20:24 #10
Og måske skal du ud i skærminstillinger?
http://gratisupload.dk/vis_billede/671135/
Avatar billede batman101 Nybegynder
01. januar 2012 - 20:53 #11
har forsøgt rode med skærmen i nvida setup menuerne, men der er kun grafiske indstillinger og det grafiske/billedet virker fint.

har taget et billede af de to steder jeg kan arbejde med lyden:

http://imageshack.us/photo/my-images/715/hdmilydproblem.jpg/

i idt vinduet kan jeg vælge "aktiver" og den bliver grøn, men den "registrerer" det ikke / man kan ikke gemme den indstililng.

i "lyd" fanen er "angiv standard" faded ud, når jeg vælger nvidia hdmi  output.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 00:01 #12
Det er måske det forkerte sted du leder? Det er måske på TVét at lydindstillingen skal ændres?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2012 - 20:05 #13
Jeg får af en eller anden grund ikke mail fra Eksperten, så jeg afmelder spørgsmålet.
Avatar billede batman101 Nybegynder
16. januar 2012 - 09:18 #14
Jeg fik først en e-mail i dag, så jeg troede ikke, at der var kommet yderligere.

Det er ikke tv'ets indstillinger. har checket og har talt med philips. det er i pc'ens "ende" at problemet er.
Avatar billede batman101 Nybegynder
31. januar 2012 - 11:06 #15
mon der er flere forslag?
Avatar billede batman101 Nybegynder
29. juni 2012 - 15:27 #16
Hej poko1 - fik aldrig givet point for indsatsen, så hvis du laver et svar kvitterer jeg gerne. problemet løste sig først da jeg fik en ny pc.