Avatar billede AnneMCh Juniormester
05. januar 2012 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende nogle mail fra outlook 2003

Jeg har købt en ny PC med windows 7, og har selv installeret office 2003 med outlook (incl. SP3), men har problemer med at sende mail til nogle, ikke alle.
Har bla. sendt en mail til 3 personer, 1 modtog mail'en men ikke de 2 andre. Har prøvet at logge på webmail fra min udbyder og der kan jeg fint sende fra, så kommer mail'en frem.
Modtagerne har checket i deres spam postkasse.
hvis jeg vælger besvar på en mail kommer mit svar heller ikke frem til modtageren. Kan det være nogle bestemte udbydere jeg ikke kan sende til?
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. januar 2012 - 19:33 #1
du får en NDR rapport retur... hvad står der i denne?
Avatar billede AnneMCh Juniormester
05. januar 2012 - 20:59 #2
Jeg får ikke noget retur, for mig ser det ud til at mail'en bliver sendt og modtaget af alle modtagere.
Når jeg så har ringet og rykket for et svar har jeg fået at vide de ikke har modtaget mail'en
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. januar 2012 - 21:06 #3
det lyder meget bisart... en e-mail forsøges leveret i 24 timer og fejler denne får du en "not-delivered rapport"...

Hvis jeg var dig ville jeg få oprettet en anden webmail og prøve derfra?
Er det noget firma relateret? for måske folk bare bruger det som undskyldning for, at få mere tid ?
Avatar billede AnneMCh Juniormester
05. januar 2012 - 21:16 #4
Nej nej det er rent privat og det er nogen jeg kender ret godt, så jeg kan ikke forestille mig at de bruger det som en undskyldning.
Øhh en anden webmail skriver du, jeg har prøvet at sende via webmail, udbyder er energimidt, og den kommer fint igennem. Det er opstået da jeg købte ny Pc og installerede 2003 officepakken.
Det er første gang jeg har en windows 7 PC, men der kan vel ikke være en speciel path for at outlook 2003 og windows 7 vil fungerer optimalt sammen ?
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. januar 2012 - 21:35 #5
jae ok ...  :)
jeg ville hive fat i energi midt og spørge om de kan "trace" e-mailen.

dvs du oplyser hvornår du har sendt og fra of modtager adressen .. Så skulle de gerne kunne "tracke" den e-mail ...
Avatar billede AnneMCh Juniormester
05. januar 2012 - 21:55 #6
Jamen tak for forslaget det vil jeg da prøve, det havde jeg ikke lige tænkt på, jeg skriver til energimidt :-)
Avatar billede AnneMCh Juniormester
22. januar 2012 - 09:59 #7
Nu har jeg fået løst problemet, det var en opsætnings fejl, men åbenbart en fejl, som godt kunne slippe igennem til nogen og ikke til andre.
Avatar billede Daasbjerg Nybegynder
08. marts 2012 - 19:55 #8
Hej Anne,

kan du beskrive løsningen på fejlen? Jeg har et lignende problem. (måske det samme)

Tak.
Avatar billede AnneMCh Juniormester
08. marts 2012 - 20:49 #9
Hej

Det var en opsætnings fejl, i outlook under konti havde jeg ikke skrevet den korrekte endelse på vores mail, vi har mail'en
xxxxx@fibermail.dk, men jeg havde skrevet "fibermai" altså uden "l". Det undrer mig bare stadig meget at nogle modtagere fint modtog mine mail's. Men da jeg tilføjede et "l" blev problemet ihvertfald løst.