Avatar billede Swift Praktikant
06. januar 2012 - 16:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skaffer man et Vista OEM medie??

Jeg har en lille håndfuld gamle computere der har fået wipet harddisken så er der klar til "genbrug".

Der sidder et Windows Vista Business OEM serienummer på maskinerne.
Så det eneste jeg mangler får at få liv i dem er et installations medie.

Hvordan filen skaffer man et Vista Business OEM medie.
Det skal selvfølgelig være på dansk og helst med SP2.
Det skal være 32bit versionen.

Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2012 - 18:51 #1
Er du sikker på du kan bruge koden?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2012 - 19:27 #2
vista skal være samme sprog/sp/bit som angivet på label - men ellers har du fri ret til at låne en skive et sted (typisk er firma i dit tilfælde)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2012 - 19:37 #3
Har sådan en Vista Business ikke et hvis antal licenser tilknyttet?
Kan man ikke genativere disse licenser på nye maskiner, så de licenser der står på computeren ikke kan anvendes?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2012 - 09:17 #4
Jeg kan brænde dig en skive med de egenskaber du efterlyser - pris 50,00 kr. incl porto - interesseret kontakt mig på helgec@bbsyd.dk
Avatar billede Swift Praktikant
25. januar 2012 - 16:32 #5
Måtte krybe til korset og købe en OEM skive.
Den var på DANSK og 32BIT, men desværre kun SP1, så der er lidt opdaterings gymnastik bagefter.

Jeg fandt skiven på Edbpriser.dk

Microsoft er i hvert fald ikke behjælpelige - det er tydeligt at det kun er sidste nye OS de gider sælge...

Det er testet på 5 maskiner indtil videre, det kører fremragende.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2012 - 16:38 #6
"Du måtte krybe til korset ??" Du fik sgu da tilbudt en af mig for 50,00 kr.
Avatar billede Swift Praktikant
06. februar 2013 - 08:57 #7
EAN faktura var et krav ;-)