Avatar billede frem-ad Professor
07. januar 2012 - 09:46 Der er 1 løsning

Brugt PH se forskel på orginal og kopi

Hallo
"konen" og jeg vil her i løbet af 2012 gerne have et par PH lamper vi vil prøve og finde dem brugt, men hvordan undgår vi at købe en kopi. For når man læser om VOGA og interioraddict osv. så siger folk jo de ikke kan se forskel på orginalen og kopien. Og jeg ved godt det er forbudt og sælge kopi'er videre men det kan jo godt ske der er en der tager chancen for en hurtig gevinst.
Jeg ved hvis det har været en jubilæums version, er der et nr. certifikat med. Men hvad med de alm. lamper er der et form for certifikat med. Eller hvordan sikre vi os det, for det samme kan jo opstå  hvis de bliver stjålet så bevis over for forsikringen at det er orginaler man har og ikke kopi.

2: Vi har snakket om en Kogle over vores spisebord, men vi snaker om hvad vil se bedst ud hvid eller alu. det er et lys træ bord.
Jeg er ikke så meget for kobber vi kender to der har det den ene er det lys træ ligsom os, synes jeg ikke det paser den anden har palisander møbler der paser det godt.
Jeg ved godt smag og behag er individuelt men hvad synes i, efter hvad i har set rundt om.
Avatar billede frem-ad Professor
17. januar 2012 - 18:03 #1
Kontaktede Louis Poulsen og fik følgende svar.

Tak for din forespørgsel omkring sikring af vore produkter. Det er korrekt, at der medfølger et "ægthedsbevis", herunder medfølger 2 identiske nummer mærkater, hvoraf kunden opfordres til at sætte det ene mærkat på lampen og opbevare det andet med forsikringspapirerne. Vi arbejder dog p.t. på at finde en mere unik løsning og vi forventer at kunne implementere denne i løbet af i år.Du er altid velkommen til at kontakte os, såfremt du har mistanke om en evt kopi til sag, da vi har en absolut 0-tolerance på dette område.

Ang. Spørgsmålet om en stål eller en hvid PH kogle passer bedst henover Jeres lyse træbord, kan jeg ikke hjælpe med hvad der ser bedst ud for det er som du selv skriver en smagssag. Jeg kan dog fortælle at den hvide kogle kommer der mere lys ud af, da den hvide farve reflekterer både fra oven og neden af bladende, hvor stålkoglen primært reflekterer lys fra undersiden af bladende og det lys der trods alt bliver reflekteret videre fra oversiden af bladende er lidt gråligt fordi stålet jo er gråt.  Hvis I har meget hvidt/lyst i Jeres hjem kan den hvide Kogle dog let komme til at forsvinde lidt da der så slet ingen kontrast er til den.