Avatar billede m-johansen Juniormester
07. januar 2012 - 18:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke gå på nettet

Hejsa

Jeg har en ældre stationær PC som jeg ikke har brugt i nogen tid, og som jeg ikke kan få på nettet.

Når jeg søger efter netværk, kan jeg godt finde mit private netværk. så indtaster jeg koden dertil, den søger og derefter går den tilbage til at jeg igen skal indtaste min kode til netværket.

Har prøvet at geninstallere PC'en til fabrikstilstand, (hvis jeg nu skulle have fjernet nogle drivere) men det virker stadig ikke.

Det skal siges at jeg uden problemer kan gå på nettet med en anden PC.

Operativ system: Windows XP Home Edition.
Netværk: TDC HomeBox-ADSL (WPA passphrase).

Hvad kan problemet være?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2012 - 18:46 #1
gamle maskiner med trådløst net kan muligvis ikke den korrekt kryptering. Prøv med kabel - hvis det virker, så kan du opgradere det trådløse (med ny hardware), så du kan bruge det.
Avatar billede m-johansen Juniormester
08. januar 2012 - 18:50 #2
God idé. vil jeg prøve her en af dagene.

Skriver igen når jeg har testet dette.
Avatar billede m-johansen Juniormester
10. januar 2012 - 14:22 #3
Det virker heller ikke med kabel.

Hvad kan problemet så være?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2012 - 15:55 #4
tjek manglende drivere (hvilket er svært uden net). Se i kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering.
der skal ikke være anmærkninger ud for netværkskort
Avatar billede m-johansen Juniormester
12. januar 2012 - 12:49 #5
og med anmærkninger mener du?
- Hvis jeg trykker på "Netkort" så kan jeg vælge ud fra nogle forskellige komponenter, der prøvede jeg at opdatere driverne til det trådløse net, men det hjalp ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 13:16 #6
men der er ikke fx en advarselstrekant eller udråbstegn ved en enhed?
Med kabel, så spørger den vel ikke efter adgangskode?
Avatar billede m-johansen Juniormester
12. januar 2012 - 23:54 #7
Nej ingen advarselstrekant eller udråbstegn.

Når jeg tilslutter med kabel, viser den en gul advarselstrekant med et udråbstegn indeni.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 14:05 #8
det er ved så ved netværksikonet nede til højre på skrivebordet?

Det, du skal se efter er i enhedshåndteringen - hvis alt er ok der, så er det næppe en driverfejl.
Avatar billede m-johansen Juniormester
22. januar 2012 - 14:20 #9
Hej claes57.

Der er desværre opstået et andet problem med PC'en.

Jeg har lige prøvet at skifte mit netkort. Men for at gøre dette måtte jeg fjerne mit grafikkort, så det gjorde jeg.

Men når jeg tænder maskinen igen, kører blæserne på fuld kraft konstant.

Og skærmen står på standby og er gået helt i sort, og jeg kan ingenting gøre for at få liv i den.

Så jeg prøvede at sætte det gamle netkort i, men det samme sker!?

Så jeg skal have en til at kigge på PC'en før jeg kan komme videre med mit Netværksproblem.

Du ved tilfældigvis ikke hvad jeg kan have gjort forkert?:)

Hilsen Mads
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2012 - 17:47 #10
jeg tror, du skal vente på en reparatør - det sidste lyder som om bios ikke kører igennem, så et kort kan sidde forkert - typisk grafikkortet, der måske kan rykkes lidt i stikket (med slukket maskine) - bare ½mm er forskel mellem fiasko og succes.
Avatar billede m-johansen Juniormester
22. januar 2012 - 23:53 #11
Glemte lige at nævne at lige når PC'en starter op, siger den et "bip" (som den plejer), og derefter kører blæserne ellers...

Som jeg har forstået skulle dét bip signalere at "alt er i orden"

Har du hørt om dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 10:13 #12
jeg ville selv vælge at splitte den helt ad, og samle den forfra.
Avatar billede m-johansen Juniormester
09. juni 2012 - 14:47 #13
Hej fik desværre aldrig løst problemet. Så jeg vælger nu at lukke spørgsmålet.

Tak for alle de gode bud.