Avatar billede prozone Nybegynder
08. januar 2012 - 05:46 Der er 4 kommentarer

Stationær begyndte at sige bang, og virker nu ikke.

Hej allesammen.

Jeg havde min stationær stående tændt i nat, da jeg skulle downloade nogle nye spil.

Jeg vågnede så op imorges ved at der kom et kæmpe "bang" fra computeren, og derefter lød det som om at der kom gnister fra strømmen fra computeren, hvorefter den slukkede og nu ikke kan starte.

Er det strømforsyningen den er gal med, eller hvad kan det være?

Med venlig hilsen,
Emil D. Pedersen
Avatar billede 50ccm Juniormester
08. januar 2012 - 07:05 #1
Det lyder som om det er din strømforsyning, har prøvet det samme og det var strømforsyningen der var stået af, heldigvis havde den ikke taget andet Hardware med sig i døden.

Pil den gamle Strømforsyning ud og tag den med i forretningen, så du er sikker på og få en med det rigtige antal og type stik.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2012 - 08:55 #2
Hej Emil.
Enig i #1.
Ja og husk hvis du har opgraderet den med evt et større grafik kort, så var det en ide med en psu der var lidt større. Den gamle var tilpasset det oprindelige behov som pc havde som udgangspunkt før opgradering.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2012 - 08:57 #3
Inden du køber psu kan du tjekke den på denne måde:
http://www.youtube.com/watch?v=VXzrCr0RLm4
Har du et voltmeter kan du kontrollere de forskellige spændinger.
Og kontroller lige overfladen på bundkortet også om der er steder der ser brændt ud.
Avatar billede prozone Nybegynder
10. januar 2012 - 13:25 #4
Hej folkens.

Jeg har nu været ude og købe en ny strømforsyning, og nu kan computeren ihvertfald tænde.

Men men men ......

Når jeg tænder kommer der intet frem på min Samsung SyncMaster skærm, jeg har haft testet med min bærbar, og der kan det fint vises på min skærm.

Derudover har jeg bemærket at i mit ATI Radeon HD 7840 grafikkort, at der er en pære i et af hjørnerne som lyser rødt, og 3 andre (næsten i midten), som lyser grønt, men blæser i grafikkort køre fint.

Når jeg starter computeren op kan jeg se at blæseren i motherboard køre rundt til at starte med, og stopper efter 10-15 sekunder.

Hvad kan være galt?