Avatar billede thedd Novice
09. januar 2012 - 19:20 Der er 4 kommentarer

midi hjælp

hej
jeg er på jagt efter et program der kan fortælle mig hvad nummer hver midi kanal har når jeg trykker på en knap jeg har nemlig nogle problemer med at finde ud af hvad for nogle nummere mine parameter har hvilket gør det lidt svært at midi mappe... håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe så jeg kan komme videre
på forhånd mange tak
09. januar 2012 - 19:26 #1
... det forstår jeg/vi ikke en dyt af ?
Hvilket PROGRAM er der tale om ?

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede thedd Novice
09. januar 2012 - 19:44 #2
det er windows 7 jeg har en midi controller jeg skal have programmeret til et program der hedder lightjockey men for at kunne det skal jeg kende nummeret/kanalen(eller hvad den nu kaldes)på hver knap... var det lidt mere forståligt? :)
09. januar 2012 - 20:38 #3
... så kunne du jo have skrevet noget med [lightjockey] i overskriften ?

Jeg kender det ikke ...
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2012 - 22:13 #4
#3 Han skal bruge de specifikke midi-sends/notes hans midi-enhed sender så han efterfølgende kan smide dem ind. Derfor et værktøj der kan fange de sends så han kender dem. Hvor han efterfølgende skal bruge dem er irrelevant.

#0 Prøv http://www.midiox.com/
Personligt bruger jeg traktors learn funktion, da jeg allerede har det, til at fange mine.
Det er måske lidt omstændigt bare for at fange midi, men hvis alt andet glipper kan du bruge det.
Der er en demo på deres hjemmeside: http://www.native-instruments.com/#/en/products/dj/traktor-pro-2/?r=4f0b57c76fcd1&page=1975