Avatar billede BeJu Nybegynder
12. januar 2012 - 14:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vil ej starte

Jeg har samlet mig en computer ud af dele jeg havde liggende, men nu vil den ikke starte. Når man trykker start knappen slår blæseren til CPUén igang for derefter at gå i stå igen og det bliver den ved med. Har prøvet at udskifte strømforsydningen da jeg troede det var manglende strøm men uden resultat, skulle der være en der har et forslag til hvad problemmet er ?
Bent
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 15:19 #1
kortslutning?
Avatar billede BeJu Nybegynder
12. januar 2012 - 15:26 #2
har du en ide til hvor jeg skal starte med at søge
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 15:34 #3
en, der har været fremme et par gange er manglende afstandsstykker mellem motherboard og kabinet.
Avatar billede BeJu Nybegynder
12. januar 2012 - 16:52 #4
Der er monteret afstandstykker mellem bundkort og kabinet i form af messing skruer som medfølger kabinetet. Jeg har engang samlet en ny maskine hvor jeg havde samme problem det blev afhjulpet med en kraftiger strømforsydning, men det har jeg prøvet, men på strømforsydningen står der "ATX 12V V2.3 switching power supply" er det en information bundkortet ikke giver vider til strømforsydningen ?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 17:31 #5
på strømforsyningen skal du se efter effekten (w) - med almindelig harddisk, cd og en gammelt grafikkort, så skulle 4-500w være rigeligt.
Nogle bundkort skal have ekstra strøm (24-ben stik i stedet for 20ben), og strømforsyningen kan have en lille ekstra-stik, der giver de sidste fire ben.
Tilsvarende skal nogle grafikkort have ekstra strøm til et lille stik i (bag/top)kanten af kortet.
Avatar billede BeJu Nybegynder
12. januar 2012 - 17:40 #6
strømforsydningen er en LC Power Super Silent LC6600 V2.2 ATX12V 2.2/ EPS12V, 600 Watt, PFC og bundkortet er med 24 ben stik og der er monteret 4 ben stik andet sted på bundkortet og der er ligeledes monteret et 6 bens stik i graffikkortet. Bundkortet er et Asus P5K med en intel duo processor og et GeForce GT 8800
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2012 - 17:50 #7
det lyder meget rimeligt/brugbart. Så næste trin må være at tjekke alle de små ledninger fra kabinet(forside) til bundkort - der skal jo være korrekt strøm til usb-porte, og ingen strøm til lyd-stik. ;)
Avatar billede BeJu Nybegynder
12. januar 2012 - 18:20 #8
det har jeg tjekket og dobbelt tjekket. Jeg prøvede at afmonter usb stik og starte og derefter afmont stik 1394 stadig uden gevinst
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 13:51 #9
? løbet tør for idéer...
Avatar billede BeJu Nybegynder
13. januar 2012 - 17:00 #10
Du to da idet mindst kampen op i en rum tid tak, den er pt stillet til sige prøver en ven der har endel hardware vi prøver at skifte lidt ud se om vi kan bruge udelukkesmetoden
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 17:32 #11
ok - bare luk - men skriv gerne hvis du finder defekten...
Avatar billede BeJu Nybegynder
11. februar 2012 - 14:48 #12
jeg lukker saden indtil vider