Avatar billede Mckrede Nybegynder
15. januar 2012 - 17:56 Der er 2 kommentarer

Gendannelse af filer på ekstern harddisk

Hej Alle

Jeg et tilbagevendende problem. Jeg har fået virus på min eksterne HD, og disse vira gør at de lukker for adgangen til eksempelvis "regedit" og "kør". Der popper en advarsel op, som siger, at jeg ikke har adgang, og derfor skal kontakte min administrator.

Da jeg blev træt af problemet, foretog jeg en recovery af min computer. Da jeg tilslutter min eksterne HD, med virus på, sætter mit antivirus automatisk de inficerede filer i karantæne. Dette resultere i, at jeg nu, ikke kan se de mapper og filer, der ligger på den eksterne HD.

Der er derfor to ting i dette. Hvordan fjerne jeg disse vira med så lidt skade som muligt? Hvordan kan jeg gendanne/finde filerne på min ekstern HD?
Avatar billede L_Anker Nybegynder
15. januar 2012 - 18:07 #1
Til at starte med så unplug din usb HDD fjern de vira der står i dit antivirus program som er flyttet i karantæne. plug din HDD til igen køre virus programmet på den og i stedet for at flytte den karantæne så slet det den finder. Jeg er godt klar over det er surt men sådan er det med de viruser.

Når du har fjernet alle virus så se om du kan se nogle filer på HDD hvis ikke så skal du har fat i et program til gendannelse af filer der er masser
enten søg recover files free

eller brug nedstående link

http://www.pcworld.com/reviews/collection/8348/free_hard_disk_utilities_recover_deleted_files_and_lost_data.html

OBS !!!!

Hvis dit antivirus program kan det så gør alt dette i "sandbox" da du er fri  for at få virus hvis dit antivirus programmer har over set nogle viruser..

Go' arbejdslyst jeg vil tro det tager omkring 2-3 timer
Avatar billede Mckrede Nybegynder
30. marts 2012 - 09:02 #2
Hej igen

Beklager et sent svar, men jeg har haft lidt problemer med gendannelsen. Jeg havde to 500 gb HDDs, hvor det kun er lykkedes mig, at gendanne ca. 10 gb. Så det var ikke helt det jeg havde håbet på. Jeg er dog yderst tilfreds med programmet PC Inspector, som kun kan anbefales!

Selvom det ikke gik helt efter mine forventninger, så skal der alligevel lyde en tak herfra.

//McKrede