Avatar billede soduno Novice
15. januar 2012 - 23:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hosting af Websider uden computer-server (NAS?)

Hejsa.

Jeg vil gerne prøve at hoste min egen webside samt have et lagersted jeg kan tilgå udefra.
Søger efter en løsning hvor jeg ikke behøver at have en computer til at stå og køre hele tiden.
Har søgt lidt på nettet og tænker at NAS kunne være en mulighed?

Dog ved jeg intet om det emne, og ville høre om nogle af jer kunne komme med forslag til
hvad jeg har brug for? Har hørt at Synthogy & Qnap skulle være et godt mærke til formålet.

Venligst, Simon
Avatar billede L_Anker Nybegynder
16. januar 2012 - 00:38 #1
Hey mate du skal nok regne med at det bliver en dyre løsning for dig at vælge at hoste den selv det kan ikke betale sig med mindre du har tænkt dig at lave den hele store hjemmeside.

Lad mig sige det på den her måde jeg er ejer af 7 domænes jeg har over 100 sider og det kan stadig ikke betale sig :)

Hvis grunden til at du vil hoste selv er fordi du ønsker flere muligheder for opsætning osv. så ville jeg i stedet vælge f.eks at hoste hos en udbyder f.eks siteground.com hvor du får cpanel med til så giver dig rigtig mange muligheder sær sammenlignet med f.eks one.com
Avatar billede L_Anker Nybegynder
16. januar 2012 - 00:39 #2
siteground er et hosting selvskab der er bland andet beregnet til hvis man ønsker at hoste til andre så det er et godt sted at starte
Avatar billede der_kommandant Praktikant
16. januar 2012 - 08:32 #3
-> L_Anker
Jeg syntes det er for snævertsynet bare at henvise til et hosting selskab, hvis det der bliver spurgt om er, om det er muligt at gøre det selv. En begrundelse om "at det ikke kan betale sig" vil jo altid være subjektivt i forhold til øjnene der ser på det....

-> S-Duun
Jeg har nu i snart 6 år haft forskellige Synology NAS, og de har i alle år tjent mig rigtig godt. Jeg hoster min egen hjemmeside, har adgang til alle mine filer udefra, bliver brugt til back up lager og hele min musik/film samling ligger på den. Kig på www.synology.dk - der er et hav af muligheder.

Jeg kender ikke Qnap, men for Synology´s vedkommende, kan du på producentens side hente en række tilføjelsespakker, bl.a en Wordpress-blog pakke som kan fungere som hjemmeside.

Men det kræver selvfølgelig at du har lyst til at "eksperimentere" lidt med det, og så skal din internet forbindelse have en fornuftig upload hastighed, ellers vil den blive en flaskehals.

Held og lykke med det.....
Avatar billede soduno Novice
29. marts 2012 - 14:13 #4
der_kommendant-> Læg venligst et svar så du kan få dine point og lukket tråden - dit indlæg hjalp mig meget :)
Avatar billede der_kommandant Praktikant
22. oktober 2012 - 15:07 #5
Glæder mig at du kunne bruge svaret...