Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
17. januar 2012 - 09:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opret post i tabel med det samme indtastning starter i formular

Hejsa.

Jeg har en formular som henter data direkte fra en tabel. Når jeg opretter en ny post i formularen, får jeg også fint vist ID'et med det samme på den nye post. Men hvis jeg åbner tabellen er der ikke nogen post endnu. Hvordan får jeg formularen til at skrive posten til tabellen med det samme jeg har startet en indtastning i et felt ?

Lars
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 10:03 #1
Kan det gøres ved at gennemtvinge en lagring således:

DoCmd.RunCommand acCmdSave
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
17. januar 2012 - 12:58 #2
Hejsa. Det er ser ikke ud til at virke. Har lagt hændelsen til afterupdate på feltet, men når jeg kikker i tabellen er den stadig ikke skrevet deri
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 14:38 #3
Hvis du skifter fra formularen direkte til tabelen, er tabellen jo ikke opdateret. Du r nødt til at lukke formularen og åbne tabellen før du kan se den nye post.
Avatar billede fdata Forsker
17. januar 2012 - 19:50 #4
I hvert felts AfterUpdate kan du lægge en Refresh (af posten), f.eks.:

Private Sub Kundenavn_AfterUpdate()
  If Me.NewRecord Then Me.Refresh
End Sub
Avatar billede fdata Forsker
17. januar 2012 - 19:55 #5
Lille forklaring: Nu oprettes posten, som du bad om; men den indeholder kun det første felt, der skrives i. Hvis posten skal opdateres hver eneste gang der tastes i et eller andet felt, må du fjerne "If Me.NewRecord Then"
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 21:05 #6
Et skud fra hoften:

Jeg mener ikke at Refresh opretter nye poster, men kun opdaterer eksisterende. For at sende nye poster til tabellen bruges Requery.

Efter hukommelsen og ikke undersøgt.
Avatar billede fdata Forsker
17. januar 2012 - 23:34 #7
>> mugs
Når de første tegn skrives i posten, bliver den "åben", som du ved (illustreret ved den lille blyant). Refresh opdaterer formularen. Det sker i praksis ved at posten gemmes.
Requery ville genforespørge formularen - og cursoren ville hoppe tilbage til første post, hvilket jo i de fleste tilfælde ville være helt forkert.
Jeg HAR testet min kode inden jeg postede den  ;o)
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2012 - 23:39 #8
OK fdata - Som skrevet har jeg ikke testet det.

Jeg er helt enig i, at en requery bringer formularen til første post, men det kan man programmere sig ud af.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
18. januar 2012 - 09:40 #9
fdata - Det virker efter hensigten. Tak for hjælpen.
Smid et svar
Avatar billede fdata Forsker
18. januar 2012 - 18:14 #10
Er allerede smidt. Takker for point ;O)