Avatar billede cromagx Nybegynder
18. januar 2012 - 10:13 Der er 3 kommentarer

CMS, der kan bevare de gamle URL'er

Hej med jer

Vi har en gammel dreamweaver hjemmeside, der nu skal lægges over i et CMS-system.

Hjemmesiden er bygget op omkring sider med både .html-endelser og .php-endelser.

Sagen er, at vi MEGET gerne vil beholde den gamle struktur og gamle side-endelser, fordi meget af hjemmesidens trafik kommer fra Google-placeringer.

Vi leder derfor et CMS-system, der er i stand til at bevare de gamle URL'er præcis som de er (med både html og php). Vi er klar over, at man normalt ikke kan eksekvere CMS-systemet på sider med html-endelser. Men måske findes der et CMS-system med "work-around"?

Vi er klar over, at vi bare kan lave en 301-redirect fra de gamle URL'er til de nye URL'er, men det ønsker vi som udgangspunkt ikke af forskellige grunde.
Avatar billede acore Ekspert
20. januar 2012 - 14:57 #1
Jeg har ikke noget bud på sådant et CMS, men i nogen CMS'er kunne det klares med en kombination af url rewrite og omskrivning af url fra CMS'et.

I fald I ønsker at skifte til de "nye" url'er på sigt, vil det ydermere have den fordel, at I selv kan styre frigivelsen af nye url'er.
Avatar billede lilleweb Nybegynder
21. januar 2012 - 16:37 #2
Her vil Drupal være oplagt .... den kan netop hvad du søger. Jeg har selv på et tidspunkt flytte min private hjemmeide fra html filer til Drupal 7.

Som du kan se her:
http://www.lille-web.dk/sider/soegeoptimering.html
http://www.lille-web.dk/cms
http://www.lille-web.dk/css.html

er her tre eksempler med forskellige URL´er ....
Den første med mappen /sider/ .... som selvfølgelig er en remisens fra den gamle html hjemmeside .... (mappen findes ikke i dag!)
Nr. 2 uden filnavn
nr. med .html

Du kan benytte alle fil endelser så der er ingen begrænsninger. Jeg vil dog anbefale at lave nogle 301 rederict hvis det ikke drejer sig om så mange sider.
Avatar billede lilleweb Nybegynder
21. januar 2012 - 16:38 #3
ups man kan ikke se de fulde URL´er her .... men du kan følge dem for at se hvad jeg mener.

Hvis det ikke giver mening skal du bare skrive igen