Avatar billede Brotgaard Nybegynder
19. januar 2012 - 14:32 Der er 13 kommentarer

Arkivering af mails i filmapper uden for Outlook?

Vi vil gerne gemme vores e-mails på vores sager, som ligger på vores server.
Vores problemer er jo at når mailen flyttes skal den jo omdøbes for ikke at overskrive en tidligere mail ved sammen navn, samt at det er meget bøvlet at flytte mails på denne måde, ikke mindst de mails som er sendt.
findes der en smart måde at gøre dette på, eller et program som kan holde styr på dette ?
Avatar billede dla Praktikant
19. januar 2012 - 14:43 #1
Jeg synes nu det er meget nemt at gøre det, du kan jo bare trække dem over med musen, så bliver de automatisk gemt i msg-format, så vedhæftede filer bevares. Og du kan trække mange på en gang. Også fra sendt post.

Dog skal man være opmærksom på at de ændrer dato til dags dato.

Ja, den spørger om den skal overskrive hvis filen har samme navn, og det kan selvfølgelig godt være tidskrævende hvis man har mange filer med samme navn.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2012 - 14:45 #2
Hvis man forsyner mail med en dato+tidsstempel.

Hvor tit skal dette ske?
En VBA-kode i f.eks. Excel kunne være evt. samtidigt være Log for registrerede ind- og ud-gående mails.
Avatar billede Brotgaard Nybegynder
19. januar 2012 - 14:51 #3
Ja, det er det som er noget "døje" først skal du arkivere mailen, så omdøbe den, for at en senere mail med samme navn ikke overskriver den ?
Avatar billede Brotgaard Nybegynder
19. januar 2012 - 14:54 #4
Øhe fisk, hvordan det? kan man det ville være helt fint at det automatisk blev sat en dato + tid på så de samtidigt kom i rækkefølge ??
Avatar billede edin22 Nybegynder
19. januar 2012 - 14:59 #5
Bruger du hotmail eller gmail?? Måske du kan bruge dette: http://edinm.dk/back-up-af-e-mails/
Avatar billede Brotgaard Nybegynder
19. januar 2012 - 15:04 #6
Vi bruger outlook og har egen exchange server, så backup er ikke problemet. Vi skal kunne arkivere de mails som henhører til en sag, i dennes mappe, så den ligger på vores server sammen med andre dokumenter på sagen. sådan at når vi åbner mappen om eks. 5 år kan vi se alle de mails som har været sendt frem og tilbage mellem de forskellige parter.
Avatar billede dla Praktikant
19. januar 2012 - 15:19 #7
Jeg forstår ikke at det er et problem med sammenfaldende navne. Vi arbejder på samme måde og det er vist sjældent sket at en mail har heddet det samme som en tidligere...
Avatar billede Brotgaard Nybegynder
19. januar 2012 - 15:23 #8
Maneg af mine hedder bare sagsnavnet, og lige nu ghr vi ca. 50 filer i min ind og udbakke som hedder "netto Gentofte", her kunne det være fedt om windows kunne tilføje dato+tid eller blot sætte et (1) (2) osv bagefter ??
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2012 - 15:33 #9
Hvordan kan en indkommen mail identificeres til en bestemt sag?
Avatar billede Brotgaard Nybegynder
19. januar 2012 - 15:41 #10
Ja, som der er nu, står der i emnefeltet eks. "Netto Gentofte", "bilka Hundige", osv.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2012 - 15:48 #11
Så skulle det nok være muligt at konstruere en automatisk løsning.
Avatar billede Brotgaard Nybegynder
19. januar 2012 - 16:09 #12
ja det kunne da være dejligt, hvis jeg var udvilker ved MS vill ejeg lave en pop up som bad om en "arkiv mappe" hver gang en mail er modtaget eller sendt?
Eller måske om Android, hvor "tråden gemmes" sammen som een, ja tråd ;-)
Avatar billede dknud Nybegynder
11. februar 2012 - 11:55 #13
Vi har/havde præcis samme problem. Vi vil gerne gemme ind- og udgående mails på relevante sager på vores server. Vi bruger Sharepoint til sagsstyring.

Vi har købt en Outlook-klient, som skulle kunne gøre arbejdet for os. Programmet (Outlook-klienten) får vi først i næste uge, men det skulle foregå på den måde, at når vi vil gemme en mail, så klikker vi på et nyt ikon i Outlook. Outlook-klienten (et lille vindue) åbnes, og foreslå selv (på baggrund af afsender, emne eller indhold) hvilke sager mailen kunne gemmes i - eller man kan selv vælge.

Vi har købt løsningen hos noget der hedder IT-effect i Silkeborg. Du kunne jo prøve at høre dem hvad det er for noget, eller få en demonstration :)