Avatar billede olehen Nybegynder
20. januar 2012 - 15:39 Der er 1 løsning

Slå op i en matrix samt huske sidste værdi

Det første koden gør er at løbe igennem en masse rækker og hver gang den finder 100 i et gennem løb skal den gå ind og læse værdien i kolonne A ud for 100.

Det næste den skal er at huske alle de værdier fra kolonne A hvor der stod 100 ud foran, da den skal ind og finde den mindste værdi i matrixen og derfra rangere de fundene værdier fra kolonne A. Når de så er rangeret skal den finde værdierne i matrixen og læse dem ind ud for de værdier der står 100.

If Cells(u + 5, 3) = 100 Then

    Rækken = Cells(5, 1) ' første gang skal den altid finde denne celle.
                        'Hvordan finder jeg næste gang den celle hvor der står 100 ud foran _
                        og som er den række som kolonnen finder herunder?
    Kolonnen = Cells(u + 5, 1) 'finder første gang værdien 100
    'Der kan godt være flere rækker, hvor den finder 100 og de ligger ikke nødvendigvis lige efter hinanden.
    'Der kan godt være andre værdier ind i mellem som den skal springe over.
    ThisWorkbook.Worksheets("miniark").Activate

    'Værdierne bruges til et opslag i en matrix hvor række og kolonne er ens. Ved en gennemløb skal den kigge ind i matrixen
    'og finde den med den laveste værdi først og så fremdeles
    With Application.WorksheetFunction
        Vaerdi = .Index(Range("I2:AB5").Value, .Match(Raekken, Range("I1:AB1").Value, 0), .Match(Kolonnen, Range("H2:H5").Value, 0))
    End With
        ThisWorkbook.Worksheets("Beregne").Activate
        Cells(Kolonnen + 5, 4) = Cells(Kolonnen + 5, 4) + Vaerdi
End If

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede olehen Nybegynder
21. januar 2012 - 16:58 #1
lukket