Avatar billede timian Praktikant
22. januar 2012 - 13:00 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

c000021a fejl efter gendannelses forsøg til xp sp2

jeg havde problemer med nogle ældre programmer og forsøgte derfor gendannelse til xp sp2 .hvorefter fejlen opstod. status ox cooooo34. jeg har forsøgt fejlsikret mm under F8 uden held . min cd har kun xp sp1 hvad gør jeg?? pc starter igen og igen op uden at komme længere end xp billedet
Avatar billede hcma Novice
22. januar 2012 - 13:31 #1
prøv at reparere XP
http://www.helgec.dk/xp-repair.html

og vær opmærksom på figur 2 (her skal du trykke enter og IKKE vælge reparation  -  læs det som Helge skriver)
Avatar billede timian Praktikant
23. januar 2012 - 10:27 #2
jeg kan ikke komme ind i pc og  jeg kan derfor hellerikke downloade filer .jeg tror hellerikke jeg har harddisk plads nok til flere windows xp.
findes der ikke en måde at " låse"  den op på?
Avatar billede hcma Novice
23. januar 2012 - 16:55 #3
har du prøvet at sætte din XP-SP1 cd i ?
Avatar billede timian Praktikant
23. januar 2012 - 18:24 #4
ja, den starter - det er en OEM . men jeg er på herrens mark -jeg ved ikke hvad den spørger om.
Avatar billede hcma Novice
23. januar 2012 - 18:45 #5
har du læst det som Helge skriver i punkt 2 ?
og lige så snart du starter med den sorte skærm ved opstart, taster du på en tilfældig knap og går til figur 2
Avatar billede timian Praktikant
23. januar 2012 - 20:48 #6
ja. jeg har været ved side 3 figur 2
Avatar billede hcma Novice
23. januar 2012 - 21:00 #7
kan du så ikke komme videre ?
Avatar billede timian Praktikant
23. januar 2012 - 21:44 #8
nej, jeg tror ikke jeg har plads nok på C drev -jeg tror det kan være en af årsager til pc gik ned- jeg prøvede at vælge R men derefter var mine svar ikke gyldige.
Avatar billede hcma Novice
23. januar 2012 - 21:49 #9
du skal heller ikke vælge R i figur 2, du skal vælge Installation ved at trykke Enter.  Du får i figur 4 mulighed for at vælge R for reparation.
Avatar billede timian Praktikant
23. januar 2012 - 22:17 #10
jeg er tvivl om jeg skal fortsætte efter helgec vejledning dels har jeg ikke den rigtige xp sp2 cd . dels  er der ikke plads til en ekstra xp på mit cdrev
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2012 - 15:59 #11
du får heller ikke en extra XP på dit drev.  du repaperer bare det eksisterende.
Avatar billede timian Praktikant
24. januar 2012 - 19:26 #12
det gik godt til figur 5. Men så sagde den at man skulle tage diskette ud .men det var ikke cd . Nu er jeg ved  5 igen
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2012 - 19:37 #13
Hvis du har benyttet din WinXP CD (SP1) (og IKKE de 6 disketter)og nu ikke kan komme videre, ved jeg ikke hvad du skal gøre andet end at nyinstallere systemet, hvorved alt det gamle (XP,programmer o.s.v.) på partitionen forsvinder.
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2012 - 19:38 #14
Jeg ville tage harddisken ud og tilslutte den en anden pc og så tage back-up af alt du ikke har mulighed for at geninstallere (dokumenter, billeder, musik o.s.v.)
Avatar billede timian Praktikant
24. januar 2012 - 20:02 #15
øv. Det virker ikke . Der står instalationen genstarter. Og det gør den så hele tiden. Jeg prøvet mul igheder i F8. sp1 er nu lagt ind.jeg kan ikke se hvor jeg kan opdatere.
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2012 - 20:45 #16
opdatering:  gå på Windows Update
Avatar billede timian Praktikant
24. januar 2012 - 21:30 #17
sålænge den ikke kører kan jeg ikke opdatere. Mon den vil akseptere. jeg  gentage med en låne cd der har sp2
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2012 - 21:36 #18
hvis det er samme udgave kan du prøve at låne en og så bruge din egen kode.
Avatar billede timian Praktikant
05. februar 2012 - 16:41 #19
Så lykkes det endeligt at få en til at hjælpe med at tømme min harddisk, han sagde at jeg skulle være glad for at den ikke startede, for så havde  alle filer været ødelagt , så min gamle pc er skrottet. jeg ved ikke helt hvordan med point ,det var jo ikke til at vide, at der ikke var noget at gøre.Men du har jo været hjælpsom og hjulpet på vej ,og også foreslået at jeg tømte den.
smid et svar.
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2012 - 17:25 #20
læg selv et svar og tag pointene tilbage ;o)
Avatar billede timian Praktikant
05. februar 2012 - 19:26 #21
Ja, hvis du syntes