Avatar billede ebsp Nybegynder
22. januar 2012 - 18:43 Der er 3 kommentarer

Tilgå NAS server bag 4G router?

Har for nyligt købt mig en 4G router hos telia (http://shop.telia.dk/telia/Mobilt-bredband/4G-Huawei-B593u-12/modem.dt?product=HuaweiB593u-12White&category=datacards&offerpk=7037164443633556896)

Spørgsmålet er om man kan tilgå den udefra. I webinterfacet kan man sagtens lave port forwarding eller port mapping som de kalder det. Men hvis jeg ping'er min offentlige IP adresse udefra sker der ikke noget.. Jeg har både prøvet med den IP adresse der står i web interfacet på routeren (10.218.3.xxx) og så har jeg også prøvet med den jeg finder hvis jeg f.eks. går ind på http://myip.dk/ som ser sådan her ud (62.44.134.x)

Kan det overhovedet lade sig gøre, hvis ja, hvad gør jeg så galt?
Avatar billede ebsp Nybegynder
22. januar 2012 - 19:15 #1
Det skal lige siges at telia ikke kan tilbyde en statisk ip adresse til deres 4G routere så den har en dynamisk ip
Avatar billede Frisenberg Nybegynder
27. januar 2012 - 14:28 #2
Det tyder desværre på at være begrænset af Telia jvf. http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=9&tid=635370#236.

Jeg mindes ellers at Telia i storbyer reklamerede for at skifte ADSL ud til fordel for 4G ...

Er der nogen der kender situationen ved TDC?
Avatar billede enghammer Nybegynder
23. februar 2012 - 22:44 #3
Har snakket med Telia for 14 dage siden ang. dette..

Efter 4-5 omstillinger, fik jeg endelig en der viste hvad jeg snakkede om..

Svaret var, at jeg ikke var den først.. og de var i gang med at finde en løsning.. men han viste ikke hvornår den var klar..

Ellers en fed forbindelse.. 28/13 i snit... men jeg kan ikke bruge den, når de ikke understøtter "inbound connection"..